summer's almost gone...

jahapp.. då sitter vi snart i mentorssalen igen.
även om jag tycker om min klass så väger det nog inte upp nu när vi kommer ha så jävligt mycket att göra.
usch.
just nu känner jag ett starkt IBhat.
skoltrött innan vi ens har börjat.
men vad ska man göra?
inte mycket haha.
(tänk om jag hade gått estet.......... hahaha)
kan faktiskt inte låta bli att tänka så ibland.
eller om jag åtminstone hade gått nåt annat där jag inte behövde plugga arslet av mig.
för jag har verkligen försummat musiken.
kommer inte ihåg sist det verkligen kändes bra att spela flöjt.
det känns som om jag har stått still och inte utvecklats nåt i typ ett år nu.
och visst, jag skulle kunna öva mer, absolut.
men när det är som värst i skolan vill jag helst bara lägga mig i sängen/sitta vid msn och ha ett "socialt" liv när jag väl inte behöver plugga.
sången är en annan sak, det kan kännas bra även om man inte övar.
men tyvärr har jag ju mina ständiga halsproblem.
idag känner jag av det igen, och det suger så jävla mycket.
trodde penicillinet skulle hjälpa lite längre än typ en vecka...
och ja, för er som inte har fattat det, så är det är ett klagomålsinlägg.
haha.
jag antar att det hände något både på musik och skolfronten när jag började gymnasiet.
jag (och antagligen alla IBare) har alltid haft lätt för mig i skolan.
har helt enkelt aldrig behövt lägga ner särskilt mycket tid för att vara bland dom bästa i klassen.
sen började jag IB, där alla va såna och då kraven blev såhääääääär mycket högre haha.
det tog emot lite haha.
och flöjten, ja asså jag har haft rätt lätt för mig där med, inte för att skryta men det är så.
jag tror det va motivationen som försvann.
och den har inte kommit tillbaka riktigt.
för jag tycker inte om att göra saker lite halvdant.
det ska va asbra, annars får det va typ.
allt eller inget - det är mitt motto när det gäller det mesta.
jag avundas människor som tar plats och gör saker som dom inte är så duktiga på.
för dom lär sig så mycket på att bara försöka.
det skulle jag fan aldrig palla.
haha, vad mycket det blev nu då...
men jag undrar hur allt artar sig nu.
sista gymnasieåret.
sista året hemma, om allt går som jag vill.
det gäller nog att ta vara på det.
frågan är hur man gör det.
plugga som ett as och få toppbetyg, eller ha jävligt kul?
förhopnningsvis en kombination.
förhoppningsvis...
shit, är det bara jag som panikar för trean? haha

Cue to your face so forsaken
Crushed by the way that you cry
Cue to your face so forsaken
Saying goodbye
Sing for your lover like blood from a stone
And sing for your lover who's waiting at home
If you sing when you're high and you're dry as a bone
Then you must realise that you're never alone

And you'll sing with the dead instead
texten är från summer's gone med placebo.
för nu tror jag att man kans äga att den är det, gone.
det här va alltså mitt sista vanliga sommarlov.
oj.
givande det har varit...... hahaha.

jaja, idag ska jag iaf på fest.
blir nog kul ^^
så nu ska jag sluta wajna på bloggen och typ, ta en dusch.

Kommentarer
Postat av: h0nung

jag lider med dig på alla sätt. Förutom flöjtsaken för aahm jag spelar inte flöjt om du hade missat det. hahahahahaha ne men PART A ikväll w00t w00t!

Postat av: Ida

Du satte ord på allt jag känner. Måste säga att det är rätt påfrestande att inse att man inte är "bäst" längre. Ett år kvar, antar att det bara är att bita ihop. Vad har du tänkt göra sen?

2007-08-18 @ 20:13:43
URL: http://everythingcounts.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback