i don't need you or you or you to make it happen

det här inlägget kommer att ha två delar.
1. julhelgen
julaftonen förflöt på ett mycekt trevligt sätt.
jag sa till mamma att såhär avslappnad har ja inte känt mig sen vecka 44 då vi låg i sängen i tunisien och kollade på tysk TV.
jag tänkte ingenting på några måsten, bara på familjen, maten och julen överhuvudtaget och det va så otroligt skönt.
vi spelade ett sällskapsspel som heter "med andra ord" som går ut på att man ska förklara ett ord med sina egna ord typ big ben - stor klocka i england.
man är i lag två och två och ska göra så många som möjligt på 30 sek
mamma och jag hade bästa teamwork hahah
mamma - bergskedja i italien
jag - MEN JAG KAN INGA BERGSKEDJOR!
mamma - det börjar på anders typ
jag - men vi har ju redan haft anderna! andorra! (fullt medveten om att det inte är en bergskedja)
mamma - JA!
HAHAHAH
och senare
mamma - STAAARK!
jag - alfred! (menade egentligen karl-alfred, men alfred va rätt, och mamma tänkte egentligen på adolf för i pippi säger dom ju starke adolf hahah)
så ah vi känner varann rätt väl haha.
sen har vi spelat cluedo ett antal gånger också, och det rekommenderar ja verkligen!

sen kom juldagen och dagens höjdpunkt va att det va utgång som gällde på kvällen
vi förfestade hos vix, se bilder på
http://pell.bilddagboken.se (be om lösen om ni inte har bdb)
sen drog vi till lilla krogen och fan va kul det är där ändå hahaha - störda medelålders människor is the shit.
de flesta av oss blev rätt dragna och när vi väl va på trägårn bättrades detta på med vin.
mycket folk hade jag väntat mig, och mycket folk va det!
shit asså, kunde ju knappt andas på dansgolvet.
men det va iaf en rolig kväll, träffade massaaaa folk, jättekul ^^
dock fick jag snefylla eller nåt, men inte så lång stund iaf i hope
väldigt skönt va det iaf att prata ut lite med en person som haft en stor del i mitt liv, tack det betydde mycket.

idag gick asianbabes upp tidigt för att melladagsreafynda, men ack så dåligt det gick
rean va inte bra iår kombinerat med att vi alla va bakfulla
men vi åt iaf god mat på eat express och kag lyckades fynda två plagg på gina tricot
alltid något.
hur som helst, en shoutout till er för att ni verkligen är världens bästa vänner, utan tvekan, vet inte hur jag skulle klara mig utan er <33333333


2. tankar/emo/bitterfitta/osvosvosvosv
jag har ju tidigare konstaterat att jag inte lever som jag lär.
och jag blir så fruktansvärt jävla trött på mig själv
det är inte såhär det ska va, det är inte såhär jag ska bete mig
jag va skitjobbig mot mina vänner som jag tycker allra mest om igår på fyllan och det är liksom inte första gången, och skulle jag se mig själv då skulle jag tycka att jag va en idiot.
och jag kan ju skylla på alkoholen för hur jag beter mig, men inte för vad som ligger bakom det.
(detta har alltså inget med kvällen som helhet att göra, jag hade roligt nästan hela tiden och alla va trevliga och jag ångrar inget jag gjorde förutom just att ja va jobbig mot några som jag precis skrev, eller vad nu folk drar för slutsatser från detta man vet aldrig vilka som läser och vad ni tror)
iaf, det finns ju alltid en tanke bakom när det gäller detta och den grundar sig på så mycket mer än ett glas vin för mycket och det involverar en massa händelser och ett antal människor.
och det är den som måste bort nu.
som ni säkert vet strävar jag ju efter att vara en stark och independent woman.
och när det går åt helvete har jag väldigt svårt att erkänna det och om jag väl erkänner det vet jag liksom inte riktigt vad jag ska göra åt det.
och så frågar jag mig själv, om jag nu har ett så himla starkt behov av att vara sån som jag vill, varför beter jag mig helt annorlunda?
ingenting har jag vunnit på det, iaf inte långsiktigt.
men som sagt, jag vet inte vad jag ska göra åt den här situationen.
vänta i guess, men det är inte riktigt grej då jag inte har tilldelats någon form av tålamod.
tänka på nåt annat kan man ju också försöka, men det brister ju uppenbarligen ibland och då kan man inte kontrollera det.
jag hatar det.
jag älskar förändringar, flexibilitet och spontana händelser i mitt liv och min omgivning, men när det gäller mig själv och "mitt inre" (haha det låter så gay, och nej inte ens när jag är bitterfitta kan jag unvdika att använda haha) så vill jag verkligen kunna kontrollera allt och helst inte släppa folk för nära inpå.
men ändå - vissa tillfällen skiter jag i allt det och ger alldeles för mycket av mig sj till fel personer och låter dem bilda en uppfattning om mig som inte stämmer, eller åtminstone inte borde stämma för att jag inte vill det.
suck, jag svamlar kanske nu.
men ja, det är så det är, jag känner inte så som jag vill och jag jag beter mig inte så som jag vill.
och egentligen vet jag nog inte vad jag vill, ty jag äro förvirrad..
för jag trodde att jag betedde mig så som jag ville då för ett litet tag, men egentligen gjorde jag bara samma misstag i en annan form, för jag va verkligen inte nöjd med hur det va till 100 procent.
inte alls, jag kände själv hur jag vände och vred på mig för att det skulle bli så som jag trodde och hoppades.
så, det man tror man vill och skulle må bra av kanske är rent åt helvete fel egentligen.
nej nu vet jag inte vad jag ska skriva mer och hur jag ska avsluta.
hade skrivit mer, men jag ville inte blotta mig ännu, så nu blev det lite abrupt.
men bottom line: min hjärna(eller hjärta kanske, men jag vill ju tro att jag handlar huvudsakligen med hjärnan även om det inte är så antagligen) suger och jag ska försöka göra något åt det snarast.
men question remains: varför kan jag inte bara få vara stark och självständig så som jag vill? jag som är så liten kunde väl belönats med ett starkt och respektingivande inre haha.
JAJA nu har jag fan tröttnat på mig själv
bara jävla gnäll egentligen och jag fattar inte att jag orkar älta saker om och om igen.
jag ska ta mig i kragen
jag vill ju inte va såhär
jag ska verkligen försöka leva som jag lär.

Kommentarer
Postat av: vicky

vi finns här för dig (L)(L)(L) och du är starkare än du tror ^^

Postat av: -

Jag spelade också "med andra ord" på julen. Läbbigt =/

2007-12-27 @ 00:47:04
Postat av: Jennica

Med andra ord är störtkul!:D Vi skulle också spelat det om inte martin hade glömt det haha.

Och som vicky sa, även om jag inte vet vad det gäller, så är jag säker på att du är starkare än du tror och kommer klara dig fint:)

2007-12-27 @ 20:05:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback