"vi kan öppna dörren, så dom hör"

nu är jag så jävla trött på vädret att det inte är sant.
va fan ääääär det här?!
jag har fan haft på mig min höst/vårjacka och frös som fan om armarna och händerna!
gaaaaah.
och min hals, som ja så fint uttryckte mig, känns som om nån har skrapat upp köttet i den.
det känns verkligen som det är höst = dåligt väder och jag blir sjuk.
och halva sommarlovet har passerat.
great. just fucking great.
nu har jag nog nästan klagat klart.

det är ju ändå ganska trevligt på jobbet.
idag åkte vi till ett ålderdomshem på bodagatan, och dom spelningarna ställs ju aldrig in, eftersom det brukar finns möjlighet att va inomhus.
det här stället är dock där alla är dementa och typ.. inte riktigt med.
och personalen är aldrig trevlig.
så här ville dom inte ens släppa in oss haha.
"ne, men det är ju så dåligt väder, och många sover men... om vi har dörren öppen så kan ni ju stå här ute och spela, så kanske dom hör lite"
HAHAHAHA WTF?!
jaaavisst, vi ställer upp vårt mixerbord, tre mickar, två förstärkare, en elbas och ett elpiano plus alla oss i renget för att inte spela för nån publik.
my ass, sa vi då fast med finare ord och åkte därifrån.
fast jag åt några vinbär först haha.
så då åkte vi ner till torget och det va en timme och tio min kvar tills spelningen där.

då satt vi i bilen, som har mörkade rutor, och glodde på folk och kommenterade.

det är väldigt roligt haha.

även när vi åker på vägarna studerar vi folk, idag hann vi se en som petade sig i örat, en i näsan och en som satt och bet frenetiskt på sitt halsband.

och dom tror att ingen ser.. stadsmusikanterna i sixtbilarna ser er!

hahaha.

på torget såg vi en typ 16-17årig kille med cerise tröja som va aspackad vid 15.00
bra jobbat :P
så alla ba "hur fan kan han..." så sa alla utom en "va packad nu"
medan en fyllde i "ha den där jävla tröjan?!" hahahaaha.

både och va iofs värt att diskuteras.

vi delade även upp dricks, och fick redan 200 spänn var.

vilket betyder att vi har sammanlagt fått 1800 spänn på en vecka och en dag haha.

det räknade ja ut rätt snabbt, men vissa hade problem idag.. "hur många 20or går det på en hundralapp?"

HAHA, bra att vi inte har jobb där man måste tänka alltför mycket..

fan va jag tjötar mycket nu då.
men har inget bättre för mig och är typ irritated så kan likagärna skriva.
diala kom förbi i knalleland ^^
och jag började prata med henne fast ja va i tjänst HAHA.
så jag missade starten rejält på en låt, men men så kan det gå..
det blev iaf medhavd mat inne på mc donalds idag haha, det känns grymt tattigt men vad ska man göra.
en av fyra hade köpt en cheeseburgare hahaha.

aja, det va inte så mycket folk och ingen såg oss ändå.

jag hara bara ätit frukost och en drickyoghurt idag så jag är rätt hungrig men ja orkar verkligen inte fixa nåt.

så får väl vänta 2 timmar minst på mat då..

ne vem försöker ja lura, då kommer jag lätt få blodsockerfall haha.

det är bara det att typ allt gör ont att svälja (höhöhöhöhöhö)

haha vilket för mig till lite roliga konversationer från idag:

e: ska du hamstra min banan då?

d: halsa din banan?!


(den danska/norska byn bögballe diskuteras)
j: men bögballe, kim det måste väl du känna till?
k: va?!.... jaha...
HAHAAH

(det här är från igår men ändå)
t: men vad heter han, han som sjunger... klingesten!
HAHAHAHAHAHA det va fel namn :P

k: jag och lars höjs (eh stavning?) är här och gungar. gungeligungeligunggunggung!

d: fan va bra med pengar, jag hade ju inga kvar

m: åh, inte du heller?

d: alltså i plånboken

m: jaha..

hahaha det här roar enbart mig, om inte nån av mina kollegor läser min blogg, men det har ja mycket svårt att tro hahah.


men faaaaan va ja fick ont magen nu då.

okej det här är min klagodag.

fast pengarna vi fick i dricks gjorde mig glad.

vem är det på torsdagskvällen imorrn då?

det måset jag kolla upp.

plötsligt blev det här en monolog haha.

HAHAHA nooooooo shirley clamp.

aja.

just det vi har ju spelning innan elfsborgsmatchen imorrn.

får fribiljetter sen, men ska nog ge bort min haha.

orkar inte stå och frysa.

och orkar inte sälja den svart heller haha.

men vi får se, kanske får ryck och bestämmer mig för att stanna.


oj, vilket imbainlägg, det här börjar ju urarta.

nu fick ja lust att flödeskriva bara för det hahaha.

men nej.

så kul ska vi inte ha.

en annan gång :P

ha det bäst, gå på fest, dansa mest!


Kommentarer
Postat av: vicky

men gååå så kan du vänta på mig imon ;) hihi :D


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback