radio och hallucinationer

hahaha jag är så trög, skulle byta kanal på radion och vred på volymknappen tre gånger ahahah.
sen förstod jag.
radio har varit en stor del av mitt liv idag eftersom jag gjort klart mitt matteprojekt till second draft, som handlar just om radio.
jaja, tänker inte gå in på det för ja tror jag har gjort det tidigare och det är inte så intressant ändå haha.
sen skrev jag klart paper 1 i engelska eftersom ja inte kunde stanna hela lektionen.

dock tog jag inte längre tid än tänkt på mig haha, vill ju faktiskt veta vart jag ligger annars är det ju rätt meningslöst.

skönt dock att vi får 2 timmar på exams och inte 1.5, för det är för kort för att inte skriva jätteslarvigt och typ göra fel hela tiden haha.

så ah, har iaf fått lite saker gjort idag och det känns bra.

men tilståndet  trött kvartstår
på franskan idag sa jag "jag är trött i ögonen, jag vill stänga dom".
jag hatar det, när man blir trött i ögonen och bara vill stänga dom, det händer mig då och då även mitt på dagen haha.
rätt ofta faktiskt.
så underbart att det är långhelg och man kan sova ut!
sen är det tydligen bara 14 skoldagar kvar, oj oj oj vad fort det går.
synd att vi har så mycket att göra bara haha.


för att klaga lite mer så måste jag klaga på vädret.

det skulle bli uppehåll idag
det blev det inte.
jag va blöt, hungrig och på dåligt humör när jag kom hem idag  (haha låter som en hund)
men sen fick pappa mig på bättre humör genom att ta upp 112historien hahaha.
har jag skrivit om den i bloggen tro?
får ta och göra det nu då, duduu

När Elza ringde 112 i onödan
Jag hade halsfluss.
Jag hade hög feber, och det har ja inte haft många gånger i mitt liv och jag verkar inte klara det särskilt bra.
det här skedde på höstlovet i ettan på gymnasiet.
Jag hade inte sovit ordentligt på flera nätter för jag hade så himla ont.

Jag sov nere i vardagsrummet för att mamma skulle kunna ha koll på mig, och det va nog bra haha.

Klockan va typ 4 på natten, ja hade inte sovit nåt och va helt förstörd.

Sen förlorade jag medvetandet haha, inte som i att jag svimmade ..

Nej, jag typ kravlade mig från madrassen och ut i hallen och lyfte telefonluren och slog.. 112.  
Minnet från det här är lite vagt, men jag kommer ihåg att jag sa:
E;: Hej, jag har feber och kan inte sova, det är jättejobbigt

112: hm.. okej

E: Ja... fast jag kanske mår bättre nu.. jag ska nog kolla på en film så somnar jag säkert

112: öh...

*mamma kommer*

E: vill ni prata med min mamma?

112: okej

Mamma, till mig: elza, vem ringer du?!
jag svarar inte och hon tar luren
M: SOS? va? *tystnad* eeehh... min dotter är väldigt sjuk, hejdå! *klick*
elzaaaa, varför ringde du 112????!
och jag vet verkligen inte hahahaha, jag typ satt och yrade i några minuter och mamma blev hur rädd som helst och trodde jag hade blivit psykiskt sjuk eller nåt haha, och det va ju så det lät när hon sa "min dotter är väldigt sjuk, hejdå!" ahahaha.
sen började jag tydligen lipa från ingenstans och sen när jag fick tillbaka medvetandet så började ja skratta och sa "varför ringde jag 112?" hahahahah
okej, det kanske inte va jättekul, men det är iaf en klassiker här hemma hahahah.

och jag kommer ihåg det, men ändå inte, jag va som i en helt annan värld :P

jag är nog väldigt känslig för feber, då jag hade det en gång i nian svimmade ja nästan och va typ helt vit om läpparna.
hoppas ja aldrig får det igen haha.

vilken rolig läsning ni har fått nu haha.
jag funderar på att sova nu.
börjar 11.10 imorrn - det är gött


Kommentarer
Postat av: Johanna

hahah en bra historia att berätta för barnbarnen sedan :P hahah :)

Postat av: teus

hahahahahaha du är liiiiite störd:D (L)

2007-05-15 @ 23:30:49
Postat av: Vicky

Hahahahha ^^ vems hund hette Elza???? ;P kanske itne med z men aah elsa? ;P det var någons hund...

2007-05-16 @ 19:02:13
URL: http://vix.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback