det va inte pengar ja täntke på ;)

nu va det längesen jag kollade tjuvlyssnat, för ja tycker dom har tappat stinget rätt rejält, men jag fann några guldkorn hahaha:

Emo-tjej ~16 (pratar i mobilen med en kompis): Jag fick MVG på ett prov! (Tystnad) Nej, det handlade inte om knivar!

En något alkoholiserad man går fram till en praotjej ~15 som står vid verktygen.
Mannen: Ursäkta har ni ögonmått?
Tjejen: Eh, alltså jag vet inte så mycket om verktyg?
Mannen: Men kan du inte fråga hon i kassan?
Tjejen (ropar till tjejen i kassan): Eh ursäkta, har vi några ögonmått?!

HAHA, den här påminner om en annan som jag får återskapa själv

tjej: har ni en bukkakemaskin?
kille: eh.. du menar en karaeokemaskin?

Ett medelålders par går omkring och provar sängar på sängavdelningen.
Kvinnan (går fram till en säng): Men Tomas, den här då? Den har väldigt bra stötdämpning.
Mannen (med butter röst): Det spelar väl ändå ingen roll. Allt vi kommer att göra i den är att sova?

Full kvinna ~40 försöker prata med taxigubbe ~50 framför i kön.
Kvinna: Hörru, vad betyder "jalla"?
Taxigubben tittar bort.
Kvinnan: Men kom igen då! vad betyder "jalla"? Alla säger "jalla" hela tiden till mig!
Taxigubben: Jag är ingen språklärare!!
Kvinnan (argt): Det betyder kåt eller hur? Erkänn att det betyder kåt, alla är kåta på mig!

En kille ~16 står i matkön. Han känner i fickorna och vänder sig därefter mot en mattant ~55.
Killen: Eeh, jag har glömt min plånbok och min mat-tagg (litet kort man behöver för att få mat). Är det okej om jag äter ändå?
Mattanten: Tja, jag är mutbar.
Killen: Men jag glömde ju plånboken?
Mattanten: Det var inte pengar jag tänkte på?

HAHAHAHAH OMG, det skulle nog funka på vår matgubbe också hahahah.

och med det ska jag ta en dusch och gå och lägga mig tror ja faktiskt.
idag har ja förresten återupptagit bilddagbokandet igen:
http://pell.bilddagboken.se

Kommentarer
Postat av: Jennica

Haha vad lustigt, jag har inte heller kollat tjuvlyssnat sen i våras typ, och just innan jag kollade din blogg så gick jag in där:P

2007-10-12 @ 17:31:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback