det här är sjuka dagar och det finns en enda kur

jag tror att jag har uppfunnit en egen form av powernaps.
man lägger sig i sängen, läser något som gör en trött, tex brott och straff eller något annat skolrelaterat.
när man känner tröttheten välla över en och att ögonlocken vill stängas så ger man vika och lägger undan boken.
lägg dig sedan bekvämt i sängen precis som om du skulle försöka somna.
ha helst tänd lampa och öppen dörr så du hör lite distraherande ljud.
eftersom du är väldigt trött kommer du snart känna att du nästan är påväg att somna.
det här processen tar cirka 10-15 minuter.
om du känner att du håller på att somna tidigare kan du vända på dig lite så att du inte kan somna.
iaf, när man har varit i det tillståndet (alltså nästan sovande) ett litet tag så går man upp ur sängen.
det här är det svåraste steget då man känner sig helt död och helst vill ligga kvar.
men när man varit uppe några minuter känner man sig faktiskt betydligt piggare.

kanske är det placeboeffekt, kanske är det bullshit som bara funkar på mig.
kanske har jag upptäckt ett helt nytt fenomen och man behöver aldrig sova igen?
nja.
i like to sleep because it's so nice säger jag bara.
men ibland behöver man mer än nattsömnen, och då rekommenderar jag er att göra såhär :)

det visade sig förresten att vi inte hade nåt psykprov idag, utan imorrn och det blir flugsmälleleken igen, YES haha.
inget studande här inte :P
jag har varit jävligt lat idag och det känns ju inte jättebra.
men inte jättedåligt heller haha.
det löser sig... det gör det alltid som tibuktu säger.
(får se om jag säger såhär om typ... en dag? :P)

Kommentarer
Postat av: Ulla

Jag brukar ta den typen av powernaps som du beskrev. 15 min är för kort för mig 20 min är perfekt. Hörde att det skulle motsvara en timmes nattsömn.

Postat av: Josefin

Jag känner igen det där.. Och Brott och Straff är utmärkt till det. TOK-boken, biologin och matten funkar också.:P

2007-09-05 @ 22:03:34
URL: http://josefinsamuelson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback