angående strejken

idag startade en sjuksköterskestrejk i en del göteborgsområden efter ett antal försök att få kommunen att höja lönerna.
men det har inte gått, och självklart leder det till en strejk till slut.
såg precis på nyheterna och det är för mig offattbart hur folk kan tycka att sjuksköterskorna är oansvariga som strejkar.
herregud, dom gör ju ett av de viktigaste arbetena som finns för rent ut sagt pisslöner.
deras jobb involverar liv och död, obekväma arbetstider är slitsamt, och de flesta sjuksköterskor har en akademisk utbildning.
det är ju helt jävla otroligt att dom inte kan få höjda löner och lön för mödan.
jag förstår verkligen inte hur kommunen kan gå emot detta.
jag hoppas dom strejkar tills dom får det dom kräver även om det kommer försämra sjukvården under den tiden.
det är enbart kommunens fel i så fall.
gah, jag blir så arg, det är såna här tillfällen jag verkligen känner att jag borde engagera mig politiskt.
det finns liksom inte en enda anledning att de inte borde få högre löner, eller är det någon som tycker nåt annat?
sen blir jag lite irriterad på hur rapport vinklar repotaget också, då "elsa 75 år" (ja hon hette så hahah) får lika mycket tid i rutan som sjuksköterskorna för att det är så himla synd om henne som har fått vänta på vårdcentralen i x antal timmar.
okej, självklart är det synd om elsa och alla som personligen drabbas, men jag hoppas att folk ser det som ett bevis på att sjuksköterskorna borde få den lön dom förtjänar istället för att tänka att dom är oansvariga som låter stackars elsa spendera för lång tid i väntrummet.

nej, jag blir bara så irriterad att folk som har makt kan vara emot något så självklart.
tack för mig.

Kommentarer
Postat av: Anna

jag håller verkligen med dig! en högskoleutbildning ska löna sig. och jaa i september/ocktober blir vi englishmen på riktigt - fan vad kul :D

Postat av: teus

en till störade faktor är att det finns massa städerskor som tjänar mer än sjukstöterskorna. det är ju fan stört. och kommunen är totalt fuckad i huvudet

2008-04-22 @ 22:36:21
Postat av: ammi

håller med dig helt! sköterskorna får skitlöner fast de har ett av de slitsammaste och viktigaste yrkena och så klagar media på att strejken drabbar oskyldiga människor! herregud liksom, strejken är upplagd så att det ska fungera ändå. det är inte oansvarigt.

2008-04-28 @ 22:48:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback