music is my way of living

vilken helg säger jag bara.
den bästa på länge, helt klart, då jag har sett två av mina absoulta favoritartister live.
timo och håkan, vilka underbara män, vilka underbara spelningar.
det är faktiskt lönlöst att försöka återge det här, orden räcker inte till.
men eftersom en bild säger mer än tusen ord kan jag tipsa om att det finns bilder på timo tillsammans med honey, jennica linnea och mig i våra bilddagböcker.
efter att vi fick prata med timo på signeringen tog vi lyckoskutt hela vägen till stationen hahah, helt sjukt var det.
och håkan igår, wow säger jag bara, att fylla scandinavium är stort, och han lyckades.
konserten, som va cirka två och en halv timme bara flög förbi.
jag hade gåshud och tårar i ögonen i stort sett hela tiden.
så bra va det.

men jag skulle ju inte försöka förklara vad jag kände och känner vad beträffar konserterna för att det är omöjligt så nu ska jag skluta med det haha.
istället tänker jag skriva ner lite citat från helgen, så att jag inte glömmer dom:

H - timo! vi ska med ett tåg
L - till borås!
H - får vi gå före?
T - javisst, då ska jag ägna mig åt er lite
H - ELZAAAAAAA KOM HIT!!!!!!!
*jag rör mig fortare än jag gjort på länge*

L - jag tycker om dig! (hahahah :D)

E (till timo) - Hälsa Vinton!
H - och Petruska!

A - tjockisar ska ha svart!

A - det enda jag sa va "så gissar dom vilket lamm det är dom äter, hejdå!"

Random, viskande när det va helt knäpptyst i en timolåt: nu skulle man skrika fitta! höhöhö

Och en massa mer som jag tyvärr har glömt nu, gah.
Men måset ju berätta vad jag och anna lyckades göra igår kväll när vi kommit fram till borås och skulle få skujts hem av pappa.
Jag går, med bestämda steg fram till en bil som jag tror är våran, varpå anna säger "har ni ny bil" och jag säger "ja, rätt så ny" och rycker upp dörren, och där sitter en helt främmande (eller kanske inte hahaha) kvinna och ser extremt förvånad ut.
jag blev så himla chockad att jai nte visste vad jag skulle säga, så jag sa inte ens ursäkta utan slängde bara igen dörren HAHAH, så anna bad om ursäkt och sen skrattade vi så vi grät och pappa med som stod några meter bort hahahaha.
det visade sig sedan också att vi antagligen känner en som egentligen skulle åka i den där bilen och att den personen gick en bit bakom oss hahahahaha.
lyckat!
men till mitt försvar måset jag säga att bilen va extremt lik våran haha!

för övrigt är det extremt skönt att inte va bakis idag, ser faktiskt fram emot dom kommande festfria veckorna.
så idag har jag pluggat, det va inte alls kul, men rätt givande och jag känner mig som en lite bättre människa nu, då jag inte direkt pluggade mycket igår och i förrgår.
och nu väntar jag på parlamentet, för soran ismail ska vara med och han va riktigt rolig sist.
och nu blir det här mer och mer gay, som honey skulle ha sagt, och tyvärr också jag då hon har dåligt inflytande på mig hahah, så nu ska jag sluta.

men den här helgen ska jag iaf försöka leva på länge :)
och nu tänker jag avsluta med delar ur två av de, enligt mig, bäst framförda låtarna på konserterna:

Och du sa:
egentligen är du inte kär i mig
och egentligen är det okej med mig
för jag blir aldrig kär i nån
sånt där är slöseri med tid?
men då slösar vi bort våra liv
(och jag tänker alltid på dig i april)

Ge mig en kyss innan du går
att bygga en dröm på
en kyss innan du går
en kyss att bygga en dröm på


Can't you honestly see that it's not the words, only the memory that's putting us down?
And can't you truly see that I want you and you want me so what the hell are we so scared of?
Last night might well have been pure hell.
But as we're both half crazy we'll treat it with laughs.

So come on! Let's not let just one night fuck it all up. Don't let the devil ruin it all.

ni som inte kan bli berörda av musik: jag tycker synd om er!

Kommentarer
Postat av: h0nung

gay gay gay haahhahahahaha

Postat av: ammi

hahahha min mamma gick också in i fel bil en gång. då dog jag av pinsamhet!

2008-04-14 @ 20:20:34
URL: http://imgoodimgone.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback