the word is on your lips

typiskt att det ska vara så fint väder när man bara ska sitta inne och plugga.
jag har gjort ett pluggschema jag tänkte följa, men det går helt enkelt inte för man blir avbruten då och då.
jag är inte schematypen helt enkelt.
till exempel så har min stackars syster nånslags ögoninfektion, så imorse när jag åt frukost med henne och hon sa "men snälla elza, va här med mig lite, det är så tråkigt att va ensam" kunde jag verkligen inte bara skita i det och gå upp och plugga.
nej, fick bli lite kvalitetstid med världens söstaste syster med världens äckligaste öga istället hahah.

men nu har jag hela dagen på mig.
och det är så himla skönt att inte gå ut, jag tror att vi har gått ut för mycket så att man har tröttnat, och det är ju bra, känner verkligen ingen utgångsabstinens.
"jag trivs bra här", som tjuren ferdinand hade sagt.

igår gjorde jag nåt jag aldrig trodde att jag skulle göra.
jag sjöng happy birthday, till IB.
kan vara något av det töntigaste jag gjort ever, men grattis IB haha!

dom senaste dagarna har jag även tränat magmusklerna en hel del.
inte genom träning dock, ofta säger jag bara.
nej, jag har istället tränat genom att försöka hålla tillbaka skrattanfall.
man får verkligen ooont i magen sen haha.
det bästa måste nog vara på franskan "faites-y attention" som vi trodde uttalades "fatty attention", och det va väldigt väldigt kul, speciellt eftersom vi itne fick skratta eftersom dom andra eleverna hade prov haha.
sen fick vi reda på att det uttalas "fatsy attention" men det va ju minst lika kul.
en annan skrattattack va nr honey och jag åkte buss och en konstig man tog av sig till tshirt och honey sa "it's getting hot in heeere" ahahahah, och sen gick hon av och lämnade mig åt mitt skrattande öde!
det är typ det värsta jag vet, att börja skratta när man sitter själv på bussen, och ja det händer mig rätt ofta haha.
typ om jag lyssnar på folks konversationer och dom säger nåt kul så har jag verkligen jättesvårt att inte också börja skratta.
nu vet ni.

igår anmälde jag mig till några högskolekurser iaf, för säkerhets skull.
honey och jag gjorde det tillsammans och va ganska flummiga och kom på att det vore jättekul att söka nån kurs som man inte vill gå.
ett tag lutade det åt husdjurskunskap eller kurdiska hahaha, men till slut anmälde vi oss båda till arabiska, hahah, vilket iofs hade varit ganska användbart eftersom rätt många talar det, men jag vet inte riktigt om jag vill ägna en termin åt det haha.
men jag valde i följande ordning:
1. franska
2. internationella relationer
3. media och kommunikation
4. litteraturvetenskap (det är egentligen vad jag helst vill läsa, men kursen i gbg verkade typ inte så rolig)
5. arabiska
6. allmän språkvetenskap

men som sagt, jag vill inte gå nåt av det, det är bara i absoluta nödfall, för skulle inte klara av att bara jobba eller göra ingenting i ens ett halvår tror jag.
men nu ska jag äta lunch och sen göra mitt bästa för att disciplinera mitt pluggande.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback