varför finns det inga kvoter för idioter?

idag är det så varmt att tillochmed jag tog av mig jackan när jag gick hem från bussen.
tyvärr går inte plugg och solsken ihop.
nu ser jag solen tränga in genom persiennspringorna, och jag vill göra allt, allt, allt förutom att sätta mig vid skrivbordet och räkna ut volymen på spheres eller skriva klart min paper 2 i engelska.

men det är bara 14 dagar kvar till exams.
14 dagar!
två jävla veckor!
alla ni som är peppade, jag beundrar er verkligen.
själv vill jag bara gå och lägga mig och glömma att jag går IB.
det fanns en tid då jag faktiskt kunde se ett nöje i att plugga, för att det va kul att lära sig nåt.
den tiden är förbi, nu pluggar jag enbart för att jag måste.
men det är jag ju inte precis ensam om, är väl inte direkt nån IB3a som törstar efter kunskap längre.
och luften här inne är tung, just för att jag, precis som K inte kan komma undan lagen, inte kan komma undan pluggandet.

och jag lyssnar för lite på musik atm.
jag vet att det bara är ett kort tag och att jag inte borde klaga för jag måste ju fokusera på pluggandet, men jag känner mig verkligen inte hel när jag inte får tillräckligt mycket musik per dag.
och min lastfmlista ser tragiskt tom ut.
så nu har jag gett markus krunegård, vars debutalbum jag fullkomligen älskar, lite tid iaf.

Jag vet jag har mig själv att skylla.
Har vetat det varenda fylla
Varje gång jag skakat hem och längtat efter dig igen
Alla filmer alla böcker handlar om dig alla ryggar tillhör dig tills jag går fram
"Förlåt jag trodde det var nån annan"

jag hade velat skriva min extended om låttexter kom jag på nu haha.
inte för att jag tror att det hade varit så uppskattat, och iofs tycker jag verkligen om boken jag skrev den om, men ändå.
låttexter är nog det jag har lättast att ta till mig.
men nu över till det jag har svårast att ta till mig: matte.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback