100 facts about me you probably didn't know (iaf inte alla)

1. Jag har aldrig ätit kött, fisk eller fågel = jag är vegetarian och har varit vegan
2. När jag va liten levde jag mig in i disney och astrid lindgrenfilmer alldeles för mycket haha
3. Jag ändrade stavningen på mitt namn från elsa till elza när jag va åtta år
4. Istället för att svälja tabletter genom att dricka vatten brukar jag tugga på en knäckebrödsbit till den blir lagom mjuk att svälja och sen lägga in tabletten i munnen så att den följer med
5. Jag lärde mig läsa när jag va typ 3-4
6. Rött har alltid varit min favoritfärg
7. Jag har aldrig svimmat
8. Jag har bott i 4 olika städer, flyttat 5 gånger och gått på 6 olika skolor
9. När jag började ta kort i webcamen när jag va typ 14 blev jag jätteförvånad över hur otroligt stor skillnad det är mellan vanligt och spegelvänt om ni fattar vad jag menar, så jag bytte sida på luggen för att jag skulle se ut som jag trodde - alltså spegelvänt - och så har jag den än idag hahahaha
10. Jag har väldigt dåligt tålamod
11. Jag är envis
12. Jag tycker att "På spåret" är ett småtrevligt program haha (nu förlorade jag alla läsare..)
13. Jag är rädd för hundar
14. Jag tycker att emokillar är heta
15. Jag är väldigt vänstervriden när det gäller politik
16. När jag va liten och gick på dagis va jag jätteblyg och blev nästan alltid överkörd av de andra barnen
17. Jag har inga problem med att använda könsord som många tjejer verkar ha haha
18. Jag pratar jättefort och sluddrar och stammar ibland
19. Ett av mina första minnen är när jag kastade en sten på en orange bil och mamma blev jättearg på mig
20. Jag älskar pasta
21. Jag är väldigt svag för lockigt hår
22. Jag blir typ sexuellt upphetsad av killar som kan spela gitarr, bas eller sjunga bra
23. Det värsta instrumentet jag vet är altfiol
24. Jag är ateist
25. Smala Sussie är min favoritfilm
26. När jag skulle födas bodde vi i Arvidsjaur och när mamma och pappa skulle åka till BB i Boden stod det en flock renar mitt på vägen så pappa fick gå ut och försöka jaga bort dom medan mamma låg i baksätet och skrek hahah
27. Jag har en dålig vana att säga "det här är verkligen jätteroligt" innan jag drar ett skämt eller berättar något roligt
28. Jag går fort
29. Jag tyckte jättemycket om att hoppa längdhopp när jag va mindre tills en gång då jag stukade foten och sen dess har jag typ aldrig vågat göra om det
30. Jag hatar fysik, för att jag är sjukt dålig på det
31. Jag har en passion för brittiska deckarserier
32. Jag har även en passion för danska filmer och serier, shit dom är verkligen nästan i klass med amerikanska och brittiska - alla borde se en dansk film snarast ^^
33. Jag tycker inte om att bada i klorvatten och egentligen har jag svårt för sjöar också, havet is the shit
34. En gång stukade jag lillfingret precis innan ett skoldisco för vi spelade king och då försökte jag ta emot basketbollen med lillfingret och misslyckades fatalt
35. Jag va kär i aaron carter när jag va nio år, hade en affisch på väggen som jag pussade innan jag gick och la mig varje kväll
36. Jag har ridit mellan typ 7-9års ålder och under den tiden hann jag bli både sparkad, avkastad och biten så jag hade ett blåmärke på armen i 2 år (eller ne, han bet inte han bara pussades hårt sa dom haha). Sen slutade jag...
37. När jag va typ 3-4år och skulle vara med i ett miniluciatåg kissade jag på mig på repetitionen hahahahah
38. På höstlovet för två år sedan hade jag jättehög feber, så jag hallucinerade mitt i natten och gick upp och ringde 112 vid 4 på natten och sa "hej jag heter elza och jag har feber och kan inte sova... men jag ska nog se på film nu så då kanske jag somnar... oj nu kommer min mamma, ni får prata med henne istället, hejdå!" varpå mamma mycket oförstående tar luren där de svarar "SOS alarm" haha
39. En gång åt jag en bit av en plastgaffel i tron om att det va en bränd pommes frites
40. Jag grät inte när jag såg titanic
41. Jag tycker att Gudfadern är en fett överskattad film! it insists upon itself som peter i family guy säger hahah
42. Jag har aldrig sett star wars eller sagan om ringen eller typ nån film som "alla" har sett
43. Min favoritidrottare är stefan holm för att han verkar så otroligt godhjärtad och smart (vet det genom på spåret haha) och för att han är kort och hoppar höjdhopp
44. Ja just det - jag är kort! :P
45. Min favoritschlager genom tiderna är la dolce vita med after dark
46. Jag hatar Per Gessle
47. Jag tycker faktiskt att Hemsöborna va bra haha
48. Jag har varit ett stort westlifefan
49. Min vänstra vad är större än den högra
50. Det är väldigt svårt för mig att visa känslor i förhållanden
51. Jag hatar när massa används på fel sätt för att va "gulligt" typ "ja gillar dig massa mycket" gahhhh
52. Jag blir lätt rädd för skräckfilmer
53. Mitt första nick på lunarstorm va "kizzlipz" HAHAH, men jag va typ 11 år när jag gjorde den vill jag poängtera
54. Jag tycker inte om potatisbullar
55. Jag är jättedålig på att städa
56. Jag är målinriktad - men lat
57. Jag sitter i duschen
58. En gång slog min syrras kompis, som är sex år yngre än mig, mig i armbrytning... men hon va jättetränad och värsta strark hahah
59. Jag går inte gärna ut utan smink
60. En gång såg jag Thomas Di Leva och Peter Wahlbäck på ica i halmstad. Di leva hade en grön klänning och lila fleecetröja på sig och köpte bland annat gurka haha, medan peter köpte blöjor
61. Jag har kramat amigopeter (vet nån vem det är haha? kommentera isf) och konverserat lite med honom, han va jättesnäll haha
62. Jag har fått höra att jag liknar följande kändisar: Flickan i vita stenen, Chris Martin i Coldplay (haha), Idol-Agnes, Peps Persson (hahah), Tuva Novotny och Avril Lavigne. Jag vet inte riktigt vem som är närmast hahaha 63. Jag vann en multiplikationstabellstävling mellan alla klasser i 4-6an en gång när jag gick i femman lol geek hahahah
64. Jag har varit "sjuk" på cirka 70 % av alla friluftsdagar i mitt liv
65. När jag va typ åtta år hade jag precis lärt mig uttrycket "tjena mittbena", så jag sa det till en random 10årig kille som gick förbi mig påväg hem och då blev han jättearg och började jaga mig och knuffade ner mig lera så jag slog mig jättemycket och mina byxor blev förstörda hahahahah
66. Jag kommer fortfarande ihåg dagen när alice föddes nästan i detalj
67. Jag älskade tvillingböckerna när jag va liten och för ett tag sen när alice hade lånat en av dom få som jag inte har läst så sträckläste jag den fast jag egentligen hade en massa annat att göra
68. Jag stör mig jättemycket på bakochframvända smileys typ (: USCH
69. Jag tycker om klassisk musik
70. När jag såg på en löpsedel att alcazar-andreas hade HIV drog jag efter andan och sa "oj" rakt ut fast ajg satt själv på bussen hahahah
71. En gång drömde jag att jag dammsög upp en massa albaner hahahah(jag har inget emot dem vet inte varför haha)
72. En annan gång drömde jag att jag blev överfallen och våldtagen av tre 10åriga killar haha
73. Jag har spelat tvspel högst tre gånger i mitt liv HAHA (om man inte räknar typ singstar, guitar hero och sånt)
74. Jag suger på bowling (har kört det tre gånger också haha)
75. Jag kan varken åka skidor eller skridskor ordentligt
76. Jag har sett världsmästaren i jojo, eller dåvarande kanske, han va iaf svensk
77. En av de bästa och mest tidlösa låtarna som har gjorts är bohemian rhapsody med queen
78. En gång pratade jag jättelänge med en man som egentligen hade ringt fel, han va modeintresserad och väldigt trevlig, tills han började fråga om jag tyckte om att gå i stilettklackar och lät kåt haha
79. Jag knäcker tummarna typ hela tiden
80. Jag brukar skratta högt när jag sitter vid datorn och nåt är roligt
81. Jag har bara tillgång det analoga TVnätet
82. Jag trodde mycket länge att Ronald McDonald va McDonalds grundare. Det va nån gång i ettan på gymnasiet ja fick reda på att det är clownen hahah
83. Jag blev jätteglad när jag kom på varför bregott heter som det gör, alltså för att man brer gott hahaha, detsamma när ja fattade varför det heter monopol - för att man ska ta monopol på allt haha
84. När jag va mindre trodde jag siljan låg i Finland bara för finlandsfärjan heter ju silja line
85. Jag bäddar aldrig sängen
86. Jag tycker Sverige ska avskaffa monarkin
87. Mitt bästa friidrottsskämt är: Carolina Klüft..............potatis hahahaaha
88. Jag hatar att itne ha strumpor på mig
89. När jag va på vårmarknaden en gång och va stressad och hade bråttom fram knuffade jag en unge lite lätt för att hon verkligen va ivägen vilket resulterade i att hon ramlade omkull hahaha jag skyndade mig därifrån
90. Jag brukar slänga hela glas i conteinern för flaskor och trasiga glas på grand när ja inte orkar skölja ur dom till disken
91. I nian skrev jag en bokrecension till ett arbete om en bok jag bara läst baksidan, första och sista sidan på och fick MVG :P
92. Jag är pinsamt lättpåverkad när det gäller alkohol
93. Jag rodnar lätt, ofta och utan anledning
94. Jag tänkte egentligen gå estet
95. Jag och några kompisar busringde till folk och när kvinnor svarade sa vi att vi hade träffat deras män på geisha garden och sedan haft sex med dom hahahaah, de flesta la bara på luren eller skrattade, men en kvinna började storgråta så vi va tvungna att säga att vi bara skojade :P
96. När jag va typ nio hade jag aldrig tagit en värktablett och ja ville så gärna prova så jag gick till syster och sa att jag hade ont i huvudet så jag skulle få en. Sen berättade jag det för mamma som blev sur och sa att det va farligt att ta dom i onödan haha
97. Jag har snott böcker från daltorpsskolans bibliotek HAHAHA (nu känns det här som nånslags biktning haha)
98. Jag kan inte röka utan att hosta
99. Jag har nästan alltid pyjamas på mig hemma
100. Jag har fotfobi

done! det va inte så svårt faktiskt haha, men har nog skrivit en hel del onödigt.
får göra en till nångång ;)
hoppas ni har lärt er lite om mig som ni inte visste och att ni orkade läsa allt
gonatt ^^

Kommentarer
Postat av: vicky

HAHAHAHAHAHAHAHAHHAHAHA fyfaaan elza, detta var dagens höjdpunkt (har inte gjort ett skit idag ;P) hahah skoja (:(:(:(:

Postat av: Jennica

Haha agreed, det här var "verkligen jätteroligt":D Och jag tycker också bohemian rhapsody är typ fulländad:)
Och åh, jag kommer ihåg när vi var på nån tjejkväll i sjuan och busringde. Usch, vilken ångest jag hade hahaha:D

2008-01-05 @ 12:09:28
Postat av: Linnea

På spåret är faktiskt ett småtrevligt program!!Filip och Fredrik var ju med igår, haha :D

2008-01-05 @ 21:41:38
URL: http://lajnea.blogspot.com
Postat av: Anonym

jag vet vem amigo-peter är!!! herregud den mannen är ju helt speedad! :D

2008-01-10 @ 14:23:03
Postat av: Sandra

Haha, jag vet också vem Amigo-peter är.. "bästa" barnprogramet ever. (som typ gick förförra året, haha).

2008-01-16 @ 22:30:59
URL: http://thedeclaration.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback