it cannot wait

på jobbet idag pratade vi av någon anledning om "det sociala spelet" haha.
vi snackade mest om hur folk beter sig på fyllan, hur killar ska ragga, och hur tjejer ska ragga (den boken skulle inte bli så lång haha) och det är ganska intressant faktiskt.
vi kom fram till att för killar finns det två sätt, att vara trevlig och typ upphöja tjejen, eller, vilket av nån konstig anledning verkar funka bättre både på film och i verkligheten, va "the mystery man" och dissa tjejen totalt så att hon blir intresserad, låta henne ta nåt slags initiativ, och SEN upphöja (är det ens ett ord haha, men nån sa så iaf) henne, och sen har man henne på kroken.
min spontana reaktion är att mystery man teorin är bullshit, men sen kom jag fram till att det är nog inte det haha.
väldigt störande ändå, att folk "spelar spel" hela tiden, men alla gör nog det, både medvetet och omedvetet.
vad mycket lättare allt skulle vara om alla va ärliga.
men det finns nog en tjusning i det hela, det är helt enkelt lite roligt att spela spelet, folk brukar ju säga att dom gillar jakten mer än bytet haha.
personligen tycker jag iaf att det i längden är lite störande.
bästa citatet från vår diskussion va iaf "om en tjej vill gå med mig hem så är hon ju inget att ha" hahaha.

blev precis bestämt att min familj åker bort på torsdag, så då har ja huset för mig själv igen, men just nu känns det lite jobbigt haha, för jag orkar verkligen inte sköta allt.
men ne, det ska bli skönt ändå ^^
ska försöka att hålla köket snyggt nu, mitt förra experiment gick i stöpet, jag skulle diska varje dag, jag diskade två ggr på en vecka, oh yeah.

jag har ett litet dilemma just nu haha, för min chef på grand ringde mig idag, och jag hörde rätt dåligt för jag satt i jobbilen, som är allt annat än tyst, och så tror jag att jag missuppfattade honom och sa "ah, hejdå" och la på fast han inte sa hejdå alls hahaha.
detta slog mig såkalrt först efteråt, och ja kunde ju inte direkt ringa upp och ba "sa du hejdå nyss?" haha, för ah, pinsamt om han gjorde det.
men jag hoppas att han hörde att ja satt i en bil.. inte så smart att klicka sin chef liksom men men.
nu ska ja förtära lite gazpacho, som är typ det godaste som finns :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback