smartypants

jag måste bara.. kommer ni ihåg kinesen på lilla krogen som rättade mig när jag sa "jag tar samma" och syftade på det som honey beställde precis samtidigt som mig, varpå kinesen säger "en likadan" hahaha?
igår va jag på lilla torget, där jobbar det också asiater... honey beställer "ett glas rosé" och jag säger "samma" och tänker precis då "haha tänk om jag blir rättad igen".
och gissa vad som händer? joo, kinesen säger direkt "en likadan?" HAHA MEN JA FÖR FAN!
sen när blev asiater språkpoliser?!
så jävla kul att exakt samma (eller ja menar likadan hehe) sak händer, både honey och jag börjar asgarva och stackars servitören måste trott vi skrattade åt honom.
men nej, det va mest åt mig och mina bristande svenskakunskaper när det kommer till att beställa alkohol av kineser.
det va allt för mig haha.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback