lovely

jag hade väldigt kul i london, men det va väldigt hektiska fem dagar med en massa åkande fram och tillbaka med the tube och mind of the gaps hahah.
men nu vet jag mycket mer om universiteten och är säker på att jag vill gå på kingston ^^
lärarna verkar hur bra som helst, och journalistiksalen där dom gör skoltidningen, omggg jag blev kär måste jag säga.
va precis som man tänker sig att en riktig tidning är, datorer överallt, lite halvstökigt, tidningar här och där och massa bord där de hade sina - jag skojar inte - presskonferenser en gång i veckan haha!
men det som va coolast va två stora TVskärmar där BBC news va på hela tiden så man kunde snappa upp allt som hände och so on haha.
okej jag märker hur ocoolt det låter när jag återger det men det va amazing :D
iaf, där vill jag gå ^^

lite roligt är att mamma och jag hela tiden sköt upp att åka och kolla på big ben och det slutade med att vi till slut inte orkade.
"vi skiter i benny va?" sa mamma och det va en lättnad för mig som verklinge inte orkade gå eller åka tunnelbana mer hahah.
så jag har alltså lyckats va i london som turist 5 dagar och inte se big ben - creds till mig hahaha.
dock va vi på konsert i albert hall och omg det va en av mina bästa konsertupplevelser, det ska jag ltät göra om så jag hoppas jag hittar vänner som uppskattar klassisk musik där haha.
och sen va vi på musikal, chicago, också och det va helt underbart.

just det, apropå att gå så menade jag inte att offenda någon med inläggen i skorna hahaha och nu har jag själv haft det nu, inte specialgjorda men ah, i 6 dagar och det är riktigt skönt!
så jag tar tillbaka allt, jag älskar inlägg <333 hahaha
kommer dock ta ett tag till innan jag låter nån främling ta på mina fötter haha.

ni kan ju få lite bilder från london med

image321 image322

okej jag orkar inte mer, hänvisar till min bilddagbok, men det blir först imorrn för idag är jag så irriterad för att dom har bytt layout så ja tänker inte ladda upp några bilder! haha

för övrigt så hade mamma och jag såna där påsar ni vet med pass och pengar runt halsen hela tiden, under jackan och vi hade massa annat där i med, papper och sånt så det såg ut som om vi båda hade värsta putmage hahahahah.
men det va det väl värt för att inte bli rånad :P

en rolig kommentar idag kom från lisa, biologiläraren, som tyckte en fråga på paper 1 va dum, och det va den verkligen haha och sa "i dont know if this question was to see if you know biology or to see if you were weird" HAHA, förhoppningsvis det första, men det stämde mer med det andra :P
är för övrigt nöjd med mockresultaten hittils om nån vill veta haha.
har hört att det tillochmed gått bra för alla som har franska, det va en enorm chock, va liksom osäker på om man ens skulle klara det.
lättnad att vi har fått in nåt iaf ^^

på flygplanen och flygplatserna stötte mamma och jag på tre lite udda män som jag nu tänker redogöra för i brist på annat och även för att jag själv finner det väldigt roligt haha:

Man 1 - the smelly one
Det hela började med att mamma och jag hade kirrat en bra plats i flygplanet, varpå en man frågar om han kan ta platsen längst ut och självklart kan han det.
Efter några minuter somnar han med öppen mun och mamma vänder sig till mig och viskar, fast sen pratade vi högftr om det för han va inte svensk haha, att han har fruktansvrt dålig andedräkt.
Jag börjar asgarva och tänkte att så farligt kan det väl inte va, men omfg!
det stannade inte vid mamma, det nådde mig med och det va fan det värsta jag nånsin har känt, jag fick helt seriöst kväljningar, och varken mamma eller jag visste vart vi skulle ta vägen.
tack och lov sov han ju så vi kunmde sitta vända bort med en varsin scarf över näsan hahaha.
efter ett tag blev det jobbigt och hjälpte ändå inte så vi tog en varsin savett och luktade på haha.
sen vaknade han och stängde munnen ett tag tack och lov.
men sen somnade han igen och asså det va helt jävla sjuuuuuuukt hahahah jag har aldrig varit me dom en värre flygresa, och asså han måste ju haft nåt fel haha.
till slut skrattade jag nog 10 minuter i sträck bara för att det va en så himla konstig situation och för att mamma, som satt närmast honom, verkligen led hahaha.
ja fy fan, det va traumatiskt.

Man 2 - the snoring one

Detta hände igår när vi skulle åka hem och satt på stanstead airport och väntade på incheckning.
En medelålders, helt vanlig man, typ kostymnisse, har lagt sig på fyra stolar för att sova, och börjar snarka.
Nu menar jag inte lite utan verkligen vrålsnarka hahaha och han fick typ ryck när det lät som om han skulle sluta andas eller nåt haha.
Och efter ett tag så sov han jättedjupt och typ sträckte ut fötterna sådär ni vet hahahaha och det såg jättejättejätteroligt ut.
Alla som satt runtomkring bara låtsades som ingenting, utom jag då hahaha jag skrattade så jag grät hahaha.
Jag har aldrig hört nån snarka så mycket ärligt talat hahahah, och han bara låg där som om han låg i sin egen säng, väldigt kul, ägnade några minuter åt att studera honom och skratta, lite elakt men va fan han får liksom skylla sig själv haha.

Man 3 - the asshole

På planet hem satte sig en skäggig man som såg ut som en hobo bredvid oss och vi bad en stilla bön att han inte skulle lukta illa.
Det gjorde han inte, men däremot va han extremt otrevlig.
Mamma råkade ta hans bälte först för det låg typ på henens stol, och han ba "you're only supposed to have one you know!" och inte med en skämtsam ton utan jättearg som om mamma försökte sno hans bälte hahah.
Sen satt han och läste tidningen och åt hemgjorde skinkmackor som luktade och varken mamma eller jag är direkt fans av skinklukt haha.
Han tyckte även att vi va jobbiga för att vi pratade tror jag.
Så vi bestämde oss för att jävlas med honom genom att mamma sa "excuse me" och gick på toa så att han fick flyutta sig och alla sina 895034 tidningar och skinkmackor precis när han hade gjort iordning allt och vikt ihop plastpåsen och vecklat ut tidningen så som han ville ha den.
HAHA, hämnden är ljuv, eller så.

Det va allt för mig, hoppas ni uppskattade mina anekdoter om konstiga män haha :D
det hände såklart en massa mer, men jag orkar verkligen inte nu, sparar det till bdb eller nåt haha.
ELLER JUST DET, det kan hände att jag och mamam räddade london från en bomb hahahaha.
det va nämligen så att dom säger ju hela tiden i tunnelbanehögtalarna att man ska säga till om man ser en "unattended bag".
så en gång gick vi av tunnebanan och det va HELT tomt på perrongen, bara dom som gick av va där, så stod det en ganska stor portfölj på en stol, bara stod där och liksom ofta att man glömmer en sån haha.
det va jättekomiskt att det verkligen va INGEN människa utan bara en väska.
så vi visste inte riktigt vad vi skulle göra först, ingen annan verkade bry sig.
men sen tänkte vi okej dom säger ju faktiskt hela tiden att man ska säga till, så vi gick till en vakt och jag ba "i saw an unattended bag" han ba "where?!" så sa jag var han ba "ok, thanks" och sprang iväg och började prata med nån i en såndär grej haha.
lite roligt va det, även om det antagligen bara va en senil gubbes väska eller nåt hahaha.
ännu intressantare va att vi 10 min senare såg the metropolitan police åka jättefort med sirenerna på, men ah det va ju antaglign bara en slump, men ändå hahaha.
NU va det allt för mig, pusshej ^^

Kommentarer
Postat av: vicky

HAHAHAHAHAHAHAHHA :D:D omg luktade han värre än monsieur bernard?! hahahahahaaa

Postat av: Dalloula

HAHAHAHAHAHA, varför skrev du inte att han luktade bajs? Jag menar, du sa juh precis det :P hahaha lol :D

2008-03-18 @ 15:57:27
Postat av: Jennica

Haha Lisas kommentar skrev jag också på en lapp för att komma ihåg att skriva i bloggen men jag har inte gjort det än:P Nu vet du... haha

Och dina berättelser om de tre (vise) (hahaha to me) männen fick mig att skratta högt:D

2008-03-19 @ 15:02:01
Postat av: Hanna

hahaha jag sitter i workshopen och skrattar högt :P de där männen var verkligen fascinerande ^^ och skolan låter verkligen cool!

2008-03-20 @ 12:55:29
URL: http://hannaqvist.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback