just keep swimming

kom hem från prag sent söndag kväll, efter den värsta flygresan jag varit med om.
sista halvtimmen skakade planet precis hela tiden och jag va på gränsen till att kasta upp haha.
en del verkade inte bli påverkade alls, niki satt och läste, folk pratade och drack öl medan jag och kinga satt helt vita i ansiktet och mådde skit.
fick sen veta att nataly också hade mått dåligt och skrikit att hon skulle dö och hållit i mike sista timmen hahah.
så fort vi kom ut fick vi svaret till varför det hade varit som det var, det blåste så att jag seriöst nästan ramlade av trappan och spöregnade. jag fick regn rakt i örat och hörde inget på typ tio minuter haha, mycket dramatiskt.
men nu till själva resan, jag skriver i punktform så det går fortare..
just det, om ni inte visste vilka jag åkte med så va det kinga, nataly, mike och niki.

PRAG 2008:
- lustig taxiresa till hotellet
- överanvändande av interntelefonerna haha
- knacka på väggar
- chateau rouge
- första kvällen endade up i crazy pyjamasparty i mitt och natalys rum haha
- frukost under tystnad :P
- klockan
- asiater med kameror..
- torg
- charles bridge
- kinderägg
- "just keep swimming" - resans motto
- pizza express...
- tyska stalker killar
- italienska killar som raggade på oss på en judisk gravplats, eh..
- sett en synagoga för första gången (sen såg jag tre till haha)
- franz kafka-café
- friterad ost yuuummmm
- slivovitza
- absint (omg säger jag bara)
- ett dansgolv med bara oldies <333 jag ville aldrig gå hem, varje låt va ett "åååh den!" moment
- gatumusikanter som kan röka och spela trumpet samtidigt ahaha
- italiensk mat :P vi åt antingen pizza eller pasta varje dag, i TJECKIEN haha..
- blonde moment number 1: niki säger att kyrkan vi ser är bygd 83 före kristus.... hahahahaha
- mikes kommentar varje gång vi får mat "oh yeah" hahah
- hur jag vaknade i tisdags, kinga ringer och skriker "OBAMA WON AHHHHHHHHHHHH!" det va ett STORT steg i rätt riktning för amerika, shit vad glad jag blev. kul att vi hade två amerikaner och en israel med oss och ändå va det jag och kinga som brydde oss mest om valet haha. vi ville ha valvaka men blev vädligt nedröstade :p
- never have i ever...
"had red paint on my face" (en mycket rolig historia om när mike strulade med en tjej som va målad som djävul på halloween och fick röd färg i hela ansiktet och inte upptäckte det förrän han kom hem haha)
"considered voting for mc cain"
"kissed..hmm.. ME! mohahaha!"
"been a swede and not done snowboarding" (haha damn)
- 21
- THE drinking game, det med djuren, introducerade jag och det blev vädigt populärt. mike sa "im a turtle, blubb blubb" resten av resan :P
- kramforsmoves! även dom blev väldigt uppskattade hahaha, bring them to america sa jag haha
- got rice bitch?!
- what?
- hellu
- nataly blev filmad för MTV europe och önskade i kissed a girl hahaha
- efter ett fylledramatiskt snack som avslutades med "ok, that's all i needed to know" sprang mike över ett övergångställ när det va rött ljus, varpå jag skrek NOOO, men ah han kom över och jag sa "phew, he made it" och sen dess har vi alla asgarvat åt det och önskat att nån filmade det hahaha
- "im sorry im ruining your boogie"
- "where are you going?" "to get some ass!"
- jag till kille jag dansade med "are you british?" han "yes, sorry about that, can we dance anyway?" HAHAHAH
- kommunistmuseum
- john lennon wall <333

finns mycket mer men nu får det nog räcka.
jag måste dra till biblioteket och studa for real, usch.
det är ju alltid såhär, man åker på en rolig resa, kommer hem och plötsligt är allt väldigt jobbigt haha.
den här gången blev det lite overload dock.
tydligen är det väldigt svårt att veta om man kan lita på folk.
just keep swimming är det enda jag kan säga här förutom att jag är så jävla pissed off.
samt att jag är glad att jag har en soulmate här som faktiskt alltid förstår mig, plus andra underbara vänner.
och ni som alltid har funnits där som jag tyvärr bara kunde prata med på msn, men ändå, vix och tea <333

men nu måste jag verkligen dra, har skjutit upp det en timme nu.
byyye

Kommentarer
Postat av: teus

älskling, snart får vi prata IRL :) saknar dig! <3

2008-11-10 @ 17:57:09
Postat av: honungen

fyfan vad offendad jag blev dåååå :(

Postat av: Anonym

always babe <3333



"ett dansgolv med bara oldies <333" HAHAHAHA jag tyckte det var jättekul ;D

2008-11-12 @ 14:56:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback