mr pill

hej igen :)
internetuppkopplingen krånglar tydligen i vissa lägenheter förtillfället, däribland min.
men nu funkar det så ska slänga iväg ett inlägg.
sen sist har jag varit i london en heldag med familjen, vi shoppade åt och såg på sound of music som va riktigt bra!
sov sedan på deras hotell eftersom jag inte riktigt hittade hem haha.
där drog brandlarmet igång mitt i natten och jag tror aldrig jag har blivit så rädd ever.
alla andra tog det lugnt eftersom dom inte kände nån röklukt, medan jag skrek HALLÅ SKYNDA DÅÅÅÅÅ och starkt övervägde att springa ut i trosor och tshirt utan dom haha.
men det gjorde jag inte, och till slut visade det sig att det inte brann.
slutet gott allting gott haha.

igår kom jag tillbaka till clayhill, där jag bor vid 20tiden, och sa hejdå till min familj.
det va riktigt jobbigt.
och sen hade jag typ 10 min på mig att hämta mig för sen skulle vi gå med the freshers angels till en studentbar där det va välkomnsfest.
gick dit med netta, en finsk jättetrevlig tjej ^^ men tydlgien hade mina roomies, jayne och sam trott att jag skulle gå med dom, oops, men men, dom lär jag se varje dag i ett år haha.
alla freshers som skulle dit gick iaf i samlad trupp från boendet till baren, och det såg nog rätt kul ut, som en dagisgrupp med uppklädda, nervösa 19somethingppl haha.
det va iaf en mysig bar, mycketmycketmycket folk så det tog år att få tag i dricka, men fanns också mycket folk att snacka med såklart.
vet inte hur många gånger jag har sagt "elza, sweden, journalism" dom senaste dagarna haha.
har även lärt mig att uppskatta öl haha, im becoming british.
väl at the bar va en av dom första jag såg en som jag och netta numera kallar min stalker.
en 28årig kille som har bombarderat mig med facebookmeddelanden och som faktiskt visar sig ska gå just i min klass.
helt otroligt haha jag trodde nämligen han drev eftersom han verkade så konstig.
men han va där, jag kände inte igen honom, och efter att ha suttit vid samma bord jättelänge säger han bara rakt ut i luften "elza" och jag ba wtf, sen presenterar han sig och jag förstår hahaha.
han va precis lika kontsig som han verkade på facebook och jag vet verkligen inte vad jag ska göra åt honom, men men.
träffade även en annan kille från facebook, som jag snackat med rätt länge och som tom varit i borås och sett elfsborg hahah.
han va jätteschysst och pratade extremt brittiskt så som man ser på tv typ hahaha.
sen drog vi iaf vidare till stan, men vi va rätt sena så det slutade med att vi inte drog in nånstans, b¨de för att det va köer och dyrt pga lördagskväll.
sen gick jag och netta hela vägen hem, det va inte meningen egentligen men plötsligt va vi hemma och det va mycket kortare än vi trodde haha.

idag sov jag länge för första gången på ett tag och sen drog jag och lunchade med amir på ett japanskt ställe som heter wagamama och va riktigt bra ^^
sen kom jag hem och har städat upp för mitt rum såg ut som ett bombnedslag.
det är fortfarande inte riktigt snyggt så ska väl göra klart det ikväll.
blir ingen utgång ikväll för jag är sjukt trött, ska försöka snacka lite med dom två roomiesarna (och vi bor alltså inte i samma rum utan i samma lägenhet men det kallas så) som jag hittils bara hälsat på för att vi inte varit hemma samtidigt och för att en av dom anlände för typ två timmar sen.
imorrn börjar freshers week på riktigt, som i att jag måste gå till skolan på ett antal föreläsningar om min kurs, och det är ungefär det enda jag vet. men jag antar att det kommer va massa info osv på skolan med.
det verkar också bli utgång på kvällen, med jayne och sam, hoppas på det även om jag är helt död sen gårdagen haha.

ja det va väl ungefär det.
jag har inte tagit så många bilder så väntar ett tag innan jag lägger in sånt.
jo just det, min rubrik...
mamma, pappa och alice ringde en taxi för att åka tillbaka till hotellet när dom hade vairt hos mig, och när dom står och väntar kommer en taxi, som ser ut som en svarttaxi, och ut kommer en pakistanier och skriker "ARE YOU MR PILL?" hahahahahahahah mr pill, omg, ja dör, så sjukt bra.
så det är pappas nya namn nu om nån undrar: mr pill haha.

nu borde ja snart fixa mat för första gången på mitt rum, men vår frys har gått sönder och en av tjejerna hade lagt in mat där som typ ruttnat så det luktar jätteäckligt haha.
blir nog snabbnudlar, welcome to the life of a student :P

Kommentarer
Postat av: Anonym

Åååh elza du anar inte hur kul det är att läsa det här hahaha. jag slår mig själv lite för att jag inte kunde bestämma vad jag ville läsa haha, men när du skriver allt det härblir jag mucho inspirerad att ta reda på det så att detdärkan vara jag nästa år. Så, keept it up och hoppas du har skoj:)

2008-09-21 @ 21:09:46
Postat av: vicky

elzaaaaa, vi måste ses snart! jag du och honey haha. mitt hemnr är 02070407248 och mitt mobnr är 07532002510, hör av dig <3

Postat av: teus

hahahahah jag saknar dig och din klumpighet miss pill :) hahaha. hoppas att du lever livet åt mig med <33333

2008-09-22 @ 15:36:25
Postat av: teus igen

och din paranoida sida* hahaha

2008-09-22 @ 15:37:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback