minibildregn

Sen jag kommit hit har jag tagit så många som 19 bilder haha... Måste verkligen skärpa mig, men ska bjuda på ett litet bildregn från dom första dagarna här:

'
Dick's sport shop haha, vi försökte bestämma vilket baseballag vi ska heja på, metz dräkter va snyggast.

countryside vs mall
'
jag blev rädd haha...

kinga blev räddare hahaha, ja tror seriöst jag måste införskaffa den här masken!

kinga har nu ett nytt mål i livet: gifta sig med en amerikan och bo i vilda västern.
jag är nästan seriös ;)

jag var klad hest efter ett besök på forever 21!

Okej, jag erkänner att dom här bildenra inte var roligast i världen, jag utlovar mer spännande bilder när saker börjar hända här och när vi lyckats ta oss längre än till poughkeepsie galleria ;)

Jag hittar fler och fler bevis på att detta är dumhetens nation:
- starbucks badrum: en guide till att tvätta händerna: sätt på vattnet, blöt ner händerna, använd tvål, skölj, stäng av kranen. jag skojar INTE, bildbevis ska jag skaffa nästa gång jag är där
- text på en kassa i en kiosk: "you have to have been born no later than this date year 1991 to be able to purchase cigarettes", hmmm, vad hände med över 18 år? man brukar väl oftast hålla koll på hur gammal man är, eller? ;) Jag ville ta kort där, men det stod en polisbil utanför, så jag kände mig lite obekväm hahaha.

Ååååååååh idag såg vi på inglorious basters, omfg, ALLA borde se den, det va den bästa film jag sett på länge, tarrantino in my heart!

Idag hade vi en invigningsceremoni för alla freshers, den va väldigt pampig och väldigt amerikansk, det va en rolig upplevelse helt klart, men jag blev lite chockad att det är så otroligt big deal för dom med college life, det lät ungefär som att om man inte deltar i alla aktiviteter och inte drömmer om att bli RA har man fått nåt om bakfoten haha. Men det var kul, precis som på tv :P Och sen all american BBQ - också precis som på tv haha! Sen va vi internationella stackars studenter tvungna att gå på ett två timmar långt möte om hur man beter sig som invandrare här. Ett tag såg alla ut lite som om dom ångrade att dom kommit hit haha, speciellt när det pratades om health insurance samt hur strikta pubar är med att kolla ID, konstigt nog :P  Men det kommer bli bra, saker är lite frustrerande nu bara när så mycket ska fixas som bara inte får bli fel, typ mina kurser. Nu har mina grannar anlänt iaf, har träffat på en, jättetrevlig verkade hon, och hon sa att ingen fresher är i korridoren för dom har så många aktiviteter nu. Det irriterar mig också, att vi internationella inte är inkluderade i alls många av dom för vi har så mkt annat skit att göra, men nu halkar vi ju efter på sociala fronten och det tycker jag är jättefrustrerande. Men snart lär det vara fullpackat här och bara att gå och borsta tänderna kommer leda till en ny social upplevelse haha.

Imorrn ska jag försöka sova längeeee, och sen är det brunch vid 11. Jag älskar för övrigt matutbudet här, idag upptäckte jag ytterligare ett stånd med massa gott. Och just det, gymmet är gratis, så det går bra ihop iaf haha. Jag har inte planerat att bli fet här. Men omgivningarna är sååå fina om man går typ en halvtimme söderut (tror ja) för då hamnar man helt på landet, och där ska jag frsöka motivera mig att jogga. Det är nåt av det jag verkligen gillar i detta land, kontraster!

Ne nu säger jag gonatt, och arrivederci a la brad pitt i dagens filmtips :)

Kommentarer
Postat av: vicky

RA? och ditt hår smälter in i masken HAHA :D :* puuuussss

Postat av: Alice

MIIIIIIIIIIIIN TOOOOFFS!!!!!!!!

2009-08-22 @ 20:54:52
URL: http://aliceeee.blogg.se/
Postat av: Alice

HAHA URSÄKTA!!!!!!!!!!!!

jag har gjort min header själv din FETA n00b!

2009-08-23 @ 19:06:58
URL: http://aliceeee.blogg.se/
Postat av: tea

HAHA neee inte min kära lilla ponny-låten, utan "Min häst har gula öron och träskor, han har röda strumpor och är ganska fet"- eller iaf, nåt i den stilen. Vi fick även göra rörelser till låten. Hahaha. :(

2009-08-25 @ 17:18:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback