spotified

Nu har jag varit tillbaka i kingston sen i söndags, känns riktigt bra!
Resan gick bra, förutom att jag åkte en annan väg hem, eller det va ett bra val för det gick fortare MEN.. vauxhall station...
jag har aldrig sett så många trappor utan ett hissalternati. Jag trodde jag skulle dö, jag orkade inte ens försöka, men tack och lov såg en man min hopplöshet och bar väskan hela vägen. Ibland funkar the british politeness väldigt fint haha.
Så jag tog mig hem, och när jag kom ut ur taxin i clayhill hörde jag "maaaaaan!" ifrån kingas 46C och visste att jag var hemma :)
Jag kom hem till en TOM lägenhet - många britter åkte bara hit och lämnade in sina uppsatser och åkte tillbaka hem.
Jag fann detta ganska skönt eftersom jag va tvungen att råstuda dom första tre dagarna här och som ni vet är tystnad inte mina flatmates bästa sidor :P
Det är fortfarande skönt dock, kan gå till köket i stort tshirt eller pyjamas utan att stöta på en okänd man där hahaha.
Men kommer nog sakna leigh och co snart dock.
Hur som helst så skrev jag klart mina bokrecensioner för att sen gå till kinga och catcha up, välbehövt.
Morgonen efter vill jag helst glömma - alla skrivare krånglade i biblioteket så jag lämnade in mina jävla recensioner 20 min efter deadline och riskerar att bara få ett pass.
Jag va långt ifrån den enda som inte fick in dom i tid, men man vet ju aldrig.
Det spelar ingen roll alls för min degree, men ändå.

Jaja, på tisdagen blev jag iaf klar med allt och lämnade in det, min feature tillochmed en dag i förväg, woho!
Holi holi day!
Igår va det bara en grej som gällde - utgång, och det blev riktigt lyckat FÖRUTOM att jag blev UTSLÄNGD från krogen för första gången i mitt liv.
Jag har ältat detta så mycket men ska fan göra det en gång till nu haha.
Vi är på cluskys och dansar, jag får en såndär hostattack ni vet så att man verkligen inte kan sluta.
Jag gick mot toaletterna med ganska raska steg, och då tror nån idiot att ja springer dit för att spy.
Så när jag väl är inne på en toalett och halvt hostar ihjäl mig sticker ett huvud upp från båset bredvid :
"are you sick"
"no"
"you have to leave cause youre not allowed to throw up here"
"but i dont throw up?"
"but probably you did"
Jag kommer ut från toaletten, och där står TVÅ vakter.
Jag förklarar för dmo att jag inte har spytt och att jag inte mår illa.
Dom säger att jag visst har gjort det, jag säger nej och går lugnt därifrån.
Men självklart kommer dom efter mig, och en ny vakt kommer och tar tag i mig och skrämmer skiten ur mig.
Dom tvingar ut mig och asså det va bara 30 min tills det stängde eller nåt, men för mig handlade det fan om principen, jag va inte ens full, det va sjukt orättvist!
Och allt va så löjligt, där stod lilla jag mellan två jävla gorillavakter medans en kvinnlig vakt försöker få mig att lämna stället frivilligt.
NO WAY sa jag efter en fem min lång diskussion om att jag faktiskt har jävligt svårt med rök och hostar när jag är bland folk som röker.
då slänger hon ur sig att mina enda val är att gå eller att dom ringer polisen HAHAH asså har ni hört nåt liknande nånsin?! då tog ja bara min jacka och gick och svor på svenska haha.
Kvinnan kommer efter mig och säger "you alright?" och ja tror att ja sa nåt i stil med go to hell, så jag kanske är portad där nu.
Men det va det fan värt för jag har sällan blivit så förbannad, speciellt på att dom behandlade mig som en brottsling eller nåt. Seriöst, sen när behövs det två vakter för att ha koll på mig? Jag gjorde ju inte direkt motstånd haha, hade varit ganska lönlöst.
Jävla idioter säger jag bara.
Men men, nog om det...

För igår mina vänner bokade jag och kinga en resa till Barcelona! :)
Vi åker på onsdag wiieeee!
Och eftersom hon känner folk i stort sett överallt har vi självklart inte bara en utan två personliga guider haha.
Lovely.
Så några dagar tills dess då ja ska försöka fixa lite med papper om utbytesår nästa år, få in träningsrutin (hittade en jättebra powerwalk/joggingrunda idag), träffa alla som kommer tillbaka samt göra en månadsbudget haha (det är nog minst likely att hända).
Sen finns det fler saker jag skulle vilja få ordning på innan terminen börjar for real den andra och innan alla är tillbaka men det kanske blir svårare.
Eller så blir det jättelätt, time will tell haha.

För övrigt hoppas ja att drugdealern som bor under mig inte har kommit hem, för jag lyssnar atm på klassisk musik på väldigt hög volym hahaha.
Jag vet att kate, som bor över mig, inte är hemma, men vill helst inte störa e-mannen som han kallas för jag är lite rädd för honom hahaha, vet inte varför, han är alltid snäll mot mig men ändå.
Känns bara som att man inte ska göra nån som har en kniv under sängen upprörd :P
HAHA ok det här måste låta hemskt hahaha, det är det inte, han lever sitt småkriminella liv utanför det här området, jag har aldrig märkt nåt, och jag ska egentligen inte veta nåt om det, men f har skvallrat haha.
Det är bara en rolig syn ibland när jag ser honom sitta och spela tv-spel iklädd gangsta kläder, keps på sne, och blingblinghalsband tillsammans med tre välartade brittiska gossar haha.

Dagens roligaste va förresten att jag försökte använda en lökhackare HAHA asså är det nån som vet hur man använder en sån?
Jag tror iofs att jag gjorde rätt, men isf måste jag säga att det inte va världens bästa uppfinning...
Okej vad jag babblar idag haha. Ska nog snart gå och lägga mig, skulle må bra av en tidig kväll, och jag är riktigt  mätt efter chinese take away mmm<333 vårt favoritställe ser så sjukt skabbigt ut, men det är hur gott som helst.

Okej en sista grej, wtf, we are growing old?
Vad fort allt gick.
Snart kommer folk gifta sig och skaffa barn.
Ville bara säga det hahaha, ska diskutera detta vidare nångång haha.
Nighty xxxxxx


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback