and say hello to never

Har haft en jättebra helg, dock gick i onyttighetens tecken haha!
Men det låtsas vi inte om. Fredagen innebar utgång på hmm aura hette det tror jag, en exklusiv klubb där vickys kompis som fyllde år hade VIP-bord. Förutom en vodkahalsande ryss och en biff som blev sur för att han inte fick en drink så va det super haha. Vi begav oss sedan igenom nattliga london för att hitta det enda rätta efter en utekväll: flötmat. Men när jag tänker efter va det inte så onyttigt ändå, för vi åt nånslags paj/piroggrej. Och vi fick våfflor gratis hahah, tack, jag tror jag enjoyade dom mest :P
Vix och jag snackade sen om allt och inget tills vi upptäckte att det va ljust ute och klockan va... åtta... men vix blev lycklig då hon insåg att om vi bara inte somnade på 20 minuter hade hon varit uppe ett helt dygn för första gången i sitt liv hahahah visst är hon väldigt sen med det? Hon försökte när vi åkte hem från frankrike i tvåan också men misslyckades fatalt då hon 10 min innan sa "neeeeeee ja orkar inte, skitsamma, gonatt!" HAHAHA <3 På lördagen vaknade vi vid tre haha och begav oss direkt till tinseltown och åt alldeles för mycket, men mmm vad gott det var. När jag sen åkte hemåt igen sa jag till mig sj att nu ska jag iaf inte äta mer idag....

....Men,efter några timmar hemma och en stund hos kinga bestämde vi oss för att beställa chinese hemkört.
Kändes som en bra ide, men det första som händer är att när Kinga ringer säger hon, när det precis slagit en signal "im sure someone will answer HELLO *insert chinese accent* now" och precis då svarar en stackars kines PRECIS likadant som hon och han hör henne............. fy fan vad pinsamt hahaha jag börjar asgarva och sprang ut ur rummet och kinga försöker bita ihop och ta sig igenom konversationen:
"i want one 95 and one 101 please, with plain rice.. what? no not fried rice! ... bowl? sorry?... ahaa boiled, yes boiled rice!"
Sen ska hon säga adressen och vårat postnummer som slutar på F.
"yes F. no not S as in soup, F as in eh... finger!"
Dom lägger på och allt är frid och fröjd tills en timme senare då maten inte har kommit. Jag ringde upp och frågade, varpå kvinnan säger "hahahah im  sorry he couldnt find your house so he went back" HAHAHAH ja ba jahapp, får vi inte vår mat då? hon ba jo vi bara väntade på att ni skulle ringa för han kom inte fram när han ringde er HAHA, sen confirmade dom adressen igen samt tog ett annat telefonnummer. Cirka 30 minuter senare dyker en förvirrad man upp vid dörren och säger lite irriterat "i made two journeys to bring this, why you give me wrong adress and wrong number?!". Han visade kvittot där det står 36, kinga bor på 46. Jag säger kvinnan måste ha hört fel för varför skulle vi säga fel adress. Han säger sedan att telefonnumert inte går att nå och frågar varför det börjar på 0048, och jag svarar för att det är ett polskt nummer, det funkar visst, men vi gav ett engelskt också! Han fortsätter och säger "i went to your friends (dom i 36 uppenbarligen haha) they didnt want the food". Jag säger att nej, för det va ju vi som skulle ha den, men det är lugnt, det blev ett missförstånd och ger honom pengarna, men han tar inte emot dom och han ger mig inte heller påsen som jag nu försöker ta ur handen på honom för att jag verkligen inte orkar mer haha. Han säger "yeah so thats why i was delayed" och jag säger "okey" och sen blir det tyst haha. Jag säger att allt är lugnt och räcker farm pengarna. Han tar dom fortfarandei nte och säger "next time, say right adress and number so it wont take so much time" HAHAHA som om ja ska beställa därifrån igen, OKEY säger jag bara och hör att kinga skrattar och stampar i golvet i trappan hahaha. Han tar pengarna, ger mig maten, men ingen växel tillbaka hahaha, aja det va typ bara 5 spänn men ändå, va inte direkt som om ja ville ge honom dricks för bra service haha. Asså det va ju inte han som hade hört fel så det va synd om honom med, men jag pallar verkligen inte diskutera i all evighet och maten hade ändå redan varit på vift alltför länge.

Igår va första gången jag såg ett spädbarn på bio. Alltså ett spädbarn som är i en biosalong haha. Och jag tror det är den enda personen under sex månader som har sett "the young victoria" hahahaha. Seriöst hur tänker man, stackars barnet, han/hon skrek, och bio är ju verkligen inte the place to be när man inte kan va knäpptyst. Och jag är fullt allvarlig, det va ett spädbarn, absolut inte äldre än sex månader!

Idag har jag varit väldigt duktig och pluggat (fast jag va välinte så duktig, ganska långsam och har fortfarande inte blivit klar, men men imorrn..), handlat, gått på promenad samt gått på gym. Det enda som drar ner duktighetsfaktorn skulle väl va att jag gick vilse i surbiton idag... Eh ja, men jag lyckades lösa det haha.

Idag ska jag försöka göra ett experiment - lägga mig klockan tolv, för jag gör ändå inget vettigt nu.
Om det funkar? Det drar vi lott om.

Kommentarer
Postat av: vicky

vafaaaan elza haahhaa :D


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback