busting my thoughts fly back to thee

Nu fick jag en enorm craving såhär på kvällskvisten, när jag inte orkar försöka plugga mer, tvätten snurrar i maskinen och klockan närmar sig halv ett: julmys!
Kollade en av mina favvobloggar,
shecity, och såg den här bilden:

Inte direkt klassiskt, scones istället för lussekatter, men det hade varit perfekt nu, lussekatter är för tidigt än sålänge.
Jag har aldrig varit en glöggfantast, det går ner men jag brukar aldrig längta efter det, men det gör jag verkligen nu, och tror jag kommer utvecklas till en glöggfantast i år haha. Precis som att jag nuförtiden dricker minst två koppar kaffe om dagen - jag tror jag har väldigt lätt att bli beroende. Åh nej, nu kom jag precis på att jag ju måste torktumla tvätten också, det förstörde min plan att sova NU, haha, gah jag är så korkad. *tillbaka från tvättstugan* Men jag är sjuuuuuuuukt trött idag, lektioner hela dagen, och MASSOR med krångel med registrering för klasser nästa år. Jag fick en positiv nyhet, men tyvärr skapar den bekymmer och ett dilemma. Det är nämligen så att jag och kinga har blivit antagna till en FN-kurs, som innebär

An intensive examination of the United Nations that involves regular lectures on campus and weekly briefings at the United Nations headquarters in New York City. A total of ten trips to the United Nations are scheduled during the course of the semester.

Det låter ju skitroligt och jag vill verkligen göra det. Men, det har ju ingenting med mina core modules i journalism och creative writing att göra, och det innebär att jag gör 13 timmar, för det skulle betyda tre timmars föreläsning på onsdagar, samt hela fredagen i NYC eller Albany, som egentlgien inte har nåt med min degree att göra. Men okej, jag skulle go for it ändå, om det inte var så att det betyder att jag inte kan ta varken drama eller poesiklassen, för dom ligger på fredagar, och då finns det egentligen ingen creative writing kvar. Så jag funderar på att köra en fuling och läsa expository writing istället, jag fattar knappt vad det är ärligt talat haha, låter rätt tråkigt, men ser ut som en creative writing kurs på pappret iaf...... Jag veeeeeet inte, har någon nåt råd till mig? UN är ju en once in a life time opportunity, och kommer se bra ut på ett CV skulle jag tro, och har alltid varit intresserad av detta. Om nån kan bestämma det här åt mig vore jag väldigt tacksam.

Nej, nu ska jag vänta ut tvätten, skriva lite skit och sen drömma om glögg.
Imorrn åker nästan alla nånstans för thanksgiving, vilket är bra, mindre distractions från plugg och jag kan bli klar med saker innan florida på torsdag. 29 grader!

Puss på er.

Kommentarer
Postat av: Moliinas - the place to be!

Fint, kolla gärna in min blogg och tyck till! :)

Postat av: vicky

GO FOR IT!!!!

2009-11-24 @ 16:03:54
URL: http://vix.blogg.se/
Postat av: Jennica

Tycker också du ska go for it!

2009-11-26 @ 01:13:06
URL: http://jennica.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback