i got sunshine in a can

Hey hey ho!

Jag förstår mig inte på vädret här, det är mer växlande än nåt jag nånsin varit med om. Nästan varje dag byter jag om/byter skor/jacka under dagen för att det plötsligt är helt annat väder än när jag gick upp.

Hur som helst, idag är det Yom Kippur, och jag vet verkligen inte vad det är med än att det är en judisk högtid. Bottom line är att vi är lediga, och det här är min tredje långhelg sen jag började - i like. Idag vill jag verkligen bara slöa, se på tv3 play och läsa pride & prejudice & zombies, haha så sjukt rolig är den. Men måste studa lite, och halv sju ikväll ska vi på middag med en från kingston som kommer hit. Lame, ingen vill gå, och jag ser ingen mening med det, men vi får gratis middag iaf, och jag vill undvika arga mail så får väl pallra mig dit.

Det händer stora grejer här - jag gick äntligen ut på en KLUBB i lördags, där dom släpper in 18+, men man måste ha ett armband som lyser i neon haha, för att man får ju såklart fortfarande inte köpa alkohol. Ville a lite försiktig nu första gången ja va där, men nu är ja säker på att ja kommer kunna be nån 21+ köpa till mig utan problem och bara svepa det, dom har inte alls bra koll. Det var iaf jättekul där, jag och jaimie, en tjej från holland, som inte borde heta så för det räcker med jamie från australien, alla taggar dom fel i foton osv haha, men ah vad sa jag, jo juts det, hon älskade det också, för det va verkligen lite sunk european style haha. Matt klagade på att det va european rave music, men alla va iaf nöjda med  klubbmiljön. Förfesten var lite kaosartad först, och när vissa hjälpte vissa personer hem som hade blivit för fulla hamnade jag i ett rum där jag egentligen bara kände två personer, men det va cirka 15 pers där, varav dom 12 som inte var jag, thom och daniel, spelade klädpoker. Jag höll på med min mobil och plötsligt kollade jag upp och såg två 18åriga tjejer sittandes i BH, och dom jämförde sina bröststorlekar. Ehmmmmmmm, det va lite awkward, så jag skruvade på mig lite och den vinken uppfattades och vi lämnade rummet. Och efter en promenad i ösregn kom vi äntligen till klubben, cabaloosa, och blev välkomnad av pappersvikningskillen om ni minns haha. Synd att jag såg ut som en blöt hund, men men. Bilder tog ja tyvärr inte, jo jag tog en på stackars jamie efter  vi hade supit honom under bordet hahaha, det va sååå mitt fel, men jag fattade inte hur snabbt han faktiskt drack. Måste bli bättre på att ta upp kameran, kan lägga upp en snodd bild från i fredags iaf:


Jamie, brasilianaren som sjöng samba han heter nog gabriel, jag, teresa, han i blått känner ja inte haha men det va i hans rum det va klädpoker, och där bak holländska jaimie och så matt.

Nu ska jag städa min sida av rummet innan jenna kommer tillbaka, snäll jag är va!

Ciao!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback