jag är en stol

hahahaha extremt fyndig rubrik måste jag säga att jag har.
för jag va chair i Model UN idag
haha.
det va kul, jag fick bossa och hoppa på folk, något som jag måste säga att jag ibland njuter av.
nej skämt och sido, jag hoppas jag va snäll (not) haha.

min dag har varit såhääär spännande i övrigt.
jag ska berätta...
efter model UN gick vi och frågade om vi kunde få slippa ha biologi för vi va trötta, det fick vi haha.
joy and joyness säger jag bara.
så jag va hemma tidigt för att vara en torsdag, då jag vanligen slutar 16.40.
However, för att ta mig hem färdades jag med buss.
det brukar för mig betyda att åka på halv.
den här veckan har varit mycket omtumlande vad det gäller busskort.
i måndags skulle jag fylla på mitt värdekort som inte har varit used på ett tag.
då va det tydligen ett "vuxenkort" (= man är över 16 haha)
busskvinnan (haha) sa då "det här är ett vuxenkort. du ska ha barn eller?"
hahahaha "ja" säger jag självklart.
då kändes det bra för att jag fick åka för halva priset och dåligt för att hon trodde jag va halv :P
hursomhelst (would the delegate please get to the point liksom haha) så blev det andra bullar när jag åkte hem idag.
busskvinnan (ja, det va en kvinna nu också haha) stoppade mig och sa "ska du verkligen åka på ungdom?"
jag fick lite hjärnstillestånd, men bestämde ´mig för att va ärlig för att inte riskera att få säga mitt "personnummer", och kanske få böta.
så jag sa "eh, nej det ska jag väl egentligen inte"
hon "då får du väl ta och säga det *slår in vuxenpris*"
hahahaha det är absolut första gången någon överhuvudtaget höjer på ögonbrynen när jag åker på halv!
så ja, det kändes bra för att hon trodde att jag faktiskt va äldre än 16, och dåligt för att jag fick betala mer haha.
men men, dagens visdoms ord: man kan inte både ha kakan och äta den.

sen hände ytterligare en omtumlande grej.
jag kommer hem, ser på will och grace (i looove), pluggar liet matte och känner att jag vill ha choklad.
kollar igenom reklambladet från netto och ser "2 marabou chokladkakor för 20kr" och bestämmer mig för att det va ett tecken från ovan att jag ska ge efter för mitt chokladbegär.
går till netto, och på vägen tänker jag "SHIT det är säkert en såndär kampanjgrej som dom skickar ut några dagar innan det börjar gälla"
mycket riktigt haha.
fuck meeeee vad sur jag blev.
så då köpte jag riskakor med pizzasmak och lågprischoklad istället.
nu vet ni.
now you know.
maintenant, vous savez.
 <-- sometimes you just can't make it on your own :P


det bästa just nu måste vara att vi inte har psykologi imorrn = jag börjar 10.30 istället för 8.00

fan vad jag fick lust att sova aslänge och komma ofixad i jonas mjukisbyxor till skolan.

but that will never happen haha.

nu ska jag inmundiga något i form av mat och sen övergå till the studies i hope *tar sig i kragen*.
haha ok, min humor är för låg och jag ska inte ens nämna något om glocalnet även om det är svårt.
jag får helt enkelt behärska mig.


Kommentarer
Postat av: Vicky

hahah vilken omtumlande dag!! ;P och vilka bra visdomsord ;P haha

Postat av: Linnea

åååh Will & Grace! det var längesen jag såg på..

2007-04-19 @ 21:04:51
URL: http://lajnea.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback