kast med liten boll

den här dagen har inte varit så lång haha.
jag gick upp vid 2 :P
eller ah jag och jonas va vakna tidigare men ingen orkade pallra sig upp.
så vi kollade på en inspelning från när jag var 1 år och 9 månader.
jag pratade inte så mycket, men jag sjöng oavbrutet.
mamma ba "kan du sjunga mozartmenuetten?" så gjorde jag det hahahaha.
så går det när man växer upp i en musikfamilj.
anyway, anledningen att jag va trött va att vi va ute igår, det va skitkul, i love being 18 haha.
dock kände jag mig inte riktigt som det eftersom jag åkte på halv biljett och när jag åkte hem så somnade jag på bussen (fjortiiis)
hur som helst va det hur kul som helst, och bra sällskap :D
image121 
anna och jag är grymt heta som alltid ^^



just det, det här skulle jag ju skriva.
jonas och jag snackade av nån anledning om kast med liten boll i morse
och han hade aldrig kört det på friidrotten på idrottslektionerna, jag ba wtf :P
det roliga va iaf att han ba "aha, kast med liten boll, vad gör man då?"
hahahaha kastar en liten boll kanske...

nu har jag precis sett en dokumentär om en som vid 18 års ålder bestämde sig för att bli nunna.
hon kommer från borås/ulricehamn.
hon har nu varit nunna i 10 år.
jag måste säga att jag har väldigt svårt att förstå henne, och  jag försökte verkligen.
hennes familj va självklart väldigt troende, men dom hade inte tvingat henne att bli nunna, absolut inte.
eftersom jag själv inte är troende alls så blir det väl extra svårt för mig att fatta men alltså.
hur kan man lämna hela sin familj?
hennes yngsta bror saknade henne fruktansvärt mycket och sa "men när jag dör och kommer till himlen... då kan vi äntligen leka igen jag och min syster"
ska en liten pojke behöva längta efter sin död för att få träffa sin syster som fortfarande lever men vigt sitt liv åt gud?
och tänk vad mycket hon aldrig får uppleva... 
dom har inte någon som helst kontakt med omvärlden, inga tidningar, tv osv.
dom fick skriva brev ibland och träffa sin familj några gånger om året med ett galler mellan.
aja, det är hennes val.

men jag skulle vilja träffa henne och fråga hur hon tänkte.

och hon hette för övrigt cavallin i efternamn :O

undra om hon är besläktad med christian

haha ok nu kom jag av ämnet så nu lägger jag ner det totalt.



en film jag varmt rekommenderar är music and lyrics med hugh grant (the maaan), med ett underbart soundtrack:

http://youtube.com/watch?v=S0A7dtdc-nU
så himla skön låt!


skola snart, gahhhh vill inte.


Kommentarer
Postat av: jonsey

önskar jag hade ngt att säga om "kast med liten boll"

fjortiis <345

Postat av: jonsey

önskar jag hade ngt att säga om "kast med liten boll"

fjortiis (L)

2007-04-08 @ 23:27:07
URL: http://jagskullealdrig.blogg.se
Postat av: Jennica

Hahahaha fasen vad Hugh Grant var sexy i videon;D

Jag såg också lite an nunnan, helt ofattbart. Om Guds vilja är att man ska avsäga sig alla mirakel i livet, familj, vänner, blivande familj... Då har jag väldigt svårt för honom:P Och den lilla pojken, det var ju alldeles hjärtskärade:(

Postat av: Vicky

oj sjöng du det när du knappt var 2 år? hahah ;D

2007-04-09 @ 15:30:57
URL: http://vix.blogg.se
Postat av: Anonym

Vad söt bild :D

2007-04-09 @ 18:39:47
URL: http://puuccii.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback