it's nine in the afternoon

det här har varit en av dom bättre torsdagarna här, även fast jag gick på alla lektioner, konstant från 9-15 och en ytterligare mellan 16-17.
för att:  i can feel the holiday coming.
och jag slutar inte i nerförsbacke skolmässigt som jag trodde.
fick feedback på creative writing och det gick också bra, riktigt bra faktiskt, otroligt skönt.
sen har jag massor att avsluta på lovet men det är en annan femma.

dagens roligaste.. en tjej i creative writing har skrivit en pjäs sitt egna arbete (jag har skrivit en short story som gör narr av  brittiska turister om nån undrar haha) och den handlade om tre prostituerade kvinnor, och hade VÄLDIGT ovårdat språk hahaha, vilket gjorde att den såg extremt dålig ut på papper, men när den lästes  upp, på typ slobby getthobritish så blev den hur bra som helst haha!
det bästa va att den äldre kvinnan i gruppen, 50 +, fick en roll där hon sa "i can smell cock in the air" .
det går inte att beskriva hur kul det va, speciellt eftersom hon verkligen levde sig in i rollen och sniffade när hon sa det.
helt klart ett av mina top ten moments här, kanske i mitt liv överhuvudtaget haha.


ne men för att sum up, många faktorer har gjort detta en bra dag: folk som visar att dom bryr sig om en, ett sms som får en att bita sig i tungan för att inte skratta högt på en lecture, en utsökt macka (haha mat är viktigt), roliga och omtänksamma lärare, julkänslor, blickar, leenden, hopp.
haha det här blev jättegay, men jag är väldigt trött och på bra humör så lev med det :)
nu ska jag vila lite och sen göra mig iordning för journalism xmas party, där vi har blivit lovade gratis thaimat och att våran professor ska sjunga kareoke till frank sinatra, det ni!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback