crash and burn girl

dododo, jag höll mig inte riktigt till mina planer.
kom precis hem, med vin in the blood haha.
jag kände verkligen inte för att sitta på rummet idag, så kinga och jag drog till ett annat studentområde där mike samt andra amerikaner körde amerikanska drinking games.
dom sög dock så vi kände oss lite malplace och avslutade vår vinflaska rätt fort hahah.
alla va iaf väldigt trevliga, bör kanske nämnas att vi va dom enda tjejerna där haha.
vi bestämde oss iaf efter ett tag för att gå och köpa en till flaska vin, men affären bestämde sig för att stänga 7 min tidigare än vad dom skulle, vi va där 22.53, men nej, vi fick inte komma in, trots att idioten i affären stod och räknade kassan eller nåt.
sjukt störande, ska aldrig handla där igen haha.
så vi gick tillbaka, och efter mycket om och men begav vi oss hemåt.
där joinade jag kinga upp till hennes flat, där vi delade på lite mer vin och snackade med hennes roomie från cypern.
han va riktigt trevlig och sa att vi verkade smarta för att vi snackade om politik hahaha.
citat "you know so much, usually girls will just say like ooh i wanna buy this jacket and i like this guy when they're drunk" hahahaha.
that can happen too, sa jag, men sen fortsatte vi diskutera politik och asså ah jag vet inte vad man ska säga riktigt, kinga är alltså polsk och halva hennes släkt har dött i andra världskriget.
och ändå har hon båda fötterna på jorden och är så himla medveten om allt.
jag har inte mycket att komma med och jag vet ändå en del om politik eller så haha.
men ja, helt sjukt, för 60 år sen, det går inte ens att tänka sig.
men i polen heter fortfarande gatorna saker som påminner om kriget, dom är fortfarande lite oroliga att råka i trubbel osv.
det ger en lite perspektiv på svennelivet haha.
anyway, det roliga är att klockan är två här nu och vi båda börjar nio imorrn, great hahah.
aja, vi ska iaf starta en ny society här: international journalism blond students from clayhill alcoholic society
undra om nån mer joinar? :P
och ja, jag är tydligen blond här haha :(
mike kompromissade fram brunett with highlights men ja tror inte han menade det haha.
anyway ja va i skolan från 9-18 idag, jag förtjänade den här kvällen!
och imorrn från 9-17, greaaaaat.
men på fredag, endast en lektion och sen polsk vodkakväll hahaha, im loving life!

just det, dagens roligaste va idag när vi hade academic writing for non native speakers, och en kinestjej ba "my name is tjingtjongpongmongbongtonglong(ja hoppas ni fattar att ja driver men hon sa iaf ett väääldigt långt kinesiskt namn)"
varpå läraren ba "so what do you want to be called?"
kinesen*insert accent*"oh, you can call me jenny!" HAHAHAHAH ja trodde ja skulle dö, första gången ja skrattat högt på en lektion.
till och med läraren skrattade höggt och ba "ok, im kate, but you can call me susan!" ahhahaha.
jag fattar ju grejen, men varför sa hon inte bara jenny på en gång lixååååm hahaha.
ok jag är inte riktigt vid mina sinnen, så ja säger gonatt här pusssss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback