the list

Som jag skrev i mitt tidigare inlägg idag är jag lite rädd för 2010. Men det hindrar inte att årsskiftet väntar, och snart ska jag börja fila på ett nyårsinlägg, men börjar med en liten lista.

1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut? Massor! Såg en massa nya ställen framför allt. Delade rum med någon för första gången haha.
2. Höll du några av dina nyårslöften? Jag vet faktiskt inte om jag hade några. Säkert att börja träna, och det har jag väl gjort sammanlagt två-tre månader iår kanske såååå, hahah
3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år? Nej.
4. Dog någon som stod dig nära? Nej.
5. Vilka länder besökte du? Förutom england och amerikatt: spanien, frankrike, holland, österrike, ungern, slovenien, kroatien, serbien, grekland, italien, portugal, och bytte tåg i tyskland haha. 
6. Är det något du saknat år 2009 som du vill ha år 2010? Skulle vilja ha lite mer stabilitet och organiserade planer
7. Vilket datum från år 2009 kommer du alltid att minnas? Flera: 13e mars, 15e maj, 22a juni, 18e augusti (kommer aldrig glömma ankomsten till usa nånsin haha), 5e dec, 18e december (kommer heller aldrig glömma den hemska resan hem haha).
8. Vad var din största framgång 2009? Att jag har rest så mycket, haft otroligt roligt med mina vänner, och att jag lät mig själv bli riktigt kär trots massor av komplikationer.
9. Största misstaget? Att jag inte klädde av mig naken på nudistfestivalen i madrid hahaha. Hade varit fett coolt, men va för feg. Men nåt mer seriöst, så ångrar jag verkligen att jag sårade en nära vän, men lyckades tack och lov bli förlåten.
10. Har du varit sjuk eller skadat dig? Skadade mig i Belgrad då jag var full som en kastrull och ramlade pang bom rakt ner på marken utan att ta emot mig med händerna. Lipade som en femåring och skrapade upp hela näsan och överläppen, men var ett under att jag inte bröt näsan eller slog ut några tänder. Nu är det mest ett roligt minne ärligt talat haha.
11. Bästa köpet? Railwaypasset och min fakeskinnjacka från forever 21.
12. Vad spenderade du mest pengar på? Resor samt mat/alkohol skulle jag tippa på.
13. Gjorde någonting dig riktigt glad? Hur mycket som helst!
14. Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2009? Det här får ett eget inlägg sen, för många haha.
15. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år? 2008 var jag nog mer jämnglad, i år hade jag fler intensiva perioder av antingen glad eller ledsen. Det hände fler dramatiska saker och jag var tvungen att göra fler vuxna val i år. Men mest glad, helt klart :)
16. Vad önskar du att du gjort mer? Tränat, pluggat, läst böcker, sagt till folk att jag tycker om dom, men det är jag fortfarande jättedålig på.
17. Vad önskar du att du gjort mindre? Skjutit upp saker, och ältat och velat. Och druckit för mycket. Har inte gjort det så mycket i år som förra året, men dom gånger jag gjort det har det varit med besked så att säga haha.
18. Hur tillbringar du julen? La familla <3 Och tv, kan du vissla johanna och karl-bertil jonssons julafton är bäst, "det va förbanne mig det finaste jag hört sen jag konfirmerades, vill du ha ett fikon?" HAHAHAH
19. Blev du kär i år? Ja, mycket.
20. Favoritprogram på TV? Family guy
21. Bästa boken du läste i år? Suck, jag har verkligen läst för lite. Men the history boys är nog den bästa.
22. Största musikaliska upptäckten? Hmm. Florence valentin är jag glad att jag började lyssna på. Har även lyssnat in mig mer på babyshambles. Har säkert glömt nån här dock. Jo just det, hoffmaestro upptäckte jag väldigt nyligen och dom är mycket bra!
24. Något du önskade dig och fick när du fyllde år? Ja, finansiella medel bland annat haha.
25. Något du önskade dig men inte fick? Jag vet riktigt om jag önskade mig så mycket, så nej.
26. Vad gjorde du på din födelsedag 2009? Jag var hemma för det va påsklov, spenderade dagen med min familj och kvällen med mina darlings <3
27. Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre? Att jag hade varit mer företagsam i GOD TID, så jag hade sluppit stressa och oroa mig.
28. Hur skulle du beskriva din stil år 2009? Bättre än amerikanska tjejernas hahaha ;) Nej men som vanligt, mycket tunikor, leggings, scarfs, ballerinaskor och sådant. Jag har också släppt in leopardmönstrat i min garderob, något som jag alltid trodde att jag skulle hata, men gillar riktigt mycket nu. Och har fler mössor än nånsin, har använt mössa typ varje dag i två månader.
29. Vad fick dig att må bra? Människor, sol och nya platser, god mat, och att jag känner mer och mer att jag vet vad jag gör och har valt rätt utbildning.
30. Vilken kändis var du mest sugen på? Hmm. Paolo nutini och alla GG-killarna.
31. Vem saknade du? Det beror på vart jag var för tillfället. Jag delar upp året i london, sverige och USA och jag har saknat alla mina närmaste beroende på vart jag var helt enkelt.
32. De bästa nya människorna du träffade? J, och new paltz folk.

Åh, vilket roligt år.
Nu ska jag snart spela spel med familjen och sen se på brittiska tv-program i typ 5 timmar haha, bästa lovnöjet :)

Kommentarer
Postat av: kinga hanna ita wisniewska from warsaw, poland

yo!

2009-12-31 @ 19:32:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback