happy pancake day!

Idag hörde jag ordet "pancake" onormalt många gånger, så till slut va jag tvungen att ta reda på wtf det va frågan om...
Pannkaksdagen! Fettisdagen hemma i svenneland, jag vill verkligen ha en semla men måste nog säga att ja tycker pannkakor är godare, och jag har nog inte ätit det sen typ... april/maj förra året HAHA så det va på tiden!
Har dock inte kunnat avnjuta dom som dom flesta andra - i sällskap, då jag har haft sjuuukt mycket att göra idag.
Men det är lugnt, det va riktigt gott ändå. Nu är jag nog klar med min news story och kan snart lägga huvudet på kudden.
Fick iaf bevis att jag kanske gör nåt rätt i skolväg ändå, då jag fick ännu ett fruktat terminsbetyg tillbaka och... voila - ett first, ett A! wahhhh, trodde aldrig det skulle lyckas, speciellt inte eftersom becky och amy kom tillbaka med sina och hade lite över A-gränsen och hade fått veta att dom va i topp 5 - men det va jag med! Lucky table! Haha vilken geek ja känner mig som nu, brukar inte skriva om skolresultat såhär, men det va en stor dag för mig och det första jag tänkte va "mohah, kiss my swedish non-native speaker ass!" 

Så nog om det för nu mår jag nästan illa av mig sj, samt av pannkakorna jag har ätit haha. Igår bjöd aram, som är alldeles för snällll, mig och kinga på jamie's, mmmmm matorgasm på högsta nivå! Jag är mycket glad att jamie oliver valde Kingston som ett av tre ställen att ha en restaurang på! Aram berättade iaf en av dom bästa fyllehistorier jag nånsin hört - en gång va han så packad att han raggade på en staty...

I helgen blev jag för övrigt kallad jävla utlänning för första gången i mitt liv. Och då förstod jag verkligen att det är bland det jävligaste man kan säga till nån, om man är seriös. Det hela gick till så att vi va i london utanför london zoo och typ messed around lite på gatan, hoppade runt och va lite högljudda, men verkligen ingen big deal. Hur som helst råkade vi (jag, kinga, agne, cristina) vara lite ivägen för ett par med barnvagn, varpå kvinnan utropar: FUCKING FOREIGNERS!
Jag bara gapade för det va bland det mest oväntade jag hört. Exakt vad i att vi kommer från sverige, polen, litauen och italien hade nåt med att göra att vi va ivägen? Hon kunde väl nöjt sig med att säga fucking idiots eller nåt. Jag kan väl inte direkt säga att jag tog åt mig av detta, men det va liksom bara så vidrigt sagt, och jag tänkte direkt på hur många som får höra sånt alldeles för ofta. Jag minns till exempel när Anna Lind blev mördad, jag gick på boda då, och många av mina vänner med utländskt ursprung sa "åh nej hoppas det inte är en utlänning". Som om dom liksom skulle behöva ta ansvar för det. Helt sjukt. Och hur ofta har man inte hört att nån är sen, trög, jobbig, våldsam etc etc etc för att han/hon är en "blatte". Gah, det är dags att mogna måste jag säga.

Gonatt!

Kommentarer
Postat av: Heja Jamal

jävla subba, jag hade slått henne, om man ska blir kallad för blatte kan man visa vad en kan göra oxå


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback