tillbaka!

Postat av: din blogg

jag tycker inte om att du dissar mig...

2009-02-20 @ 03:17:57

Hahahaha, okej, det är uppenbarligen dags att blogga igen!
Pausen blev naturlig när min familj va här en vecka och jag knappt satt vid datorn.
Sen blev det ytterligare en veckas paus för att jag hade så mycket att göra. Det måste jag väl säga att jag fortfarande har, och jag är totalt utmattad, men när min blogg tom postar kommentarer själv så känner jag att nåt måste göras! Och som en gästföreläsare sa i vecakn, snart får journalister inga jobb längre så alla måste blogga haha! (missförstå mig inte, jag ser INTE min blogg som nåt överhuvudtaget kopplat till mitt framtida jobb, men han sa faktiskt så haha).

Så vad har hänt sen sist... Som sagt va familjen här, och det va såklart roligt. Saknar dom redan, hade inte haft nåt emot om dom hade bott lite närmare måste jag säga. Top moment under veckan va nog när vi såg musikalen Billy Elliot som va det bästa jag sett på sen nånsin tror jag att jag måste säga. Jag grät och grät utan slut dom sista 30 minuterna (plus ett antal små snyftningar innan) för att det va så himla fint! Det går inte att beskriva riktigt, va bara storyn som gjorde mig rörd utan också hur otroligt jävla bra alla artisterna va, speciellt the one and only Billy. 12 år och äga en scen, det är ganska coolt. Sen såg vi i programmet att han bor i Kingston, yeaaaaaaah, så jag kanske har sett honom på sainsburys, vem vet haha!  Top moment 2 va när mamma fastnade i tunnelbanedörren, TVÅ GÅNGER hahahahaha.

När dom begav sig hemåt hade jag väldigt mycket plugg att ta igen, och det gjorde jag helt okej måste jag säga.
Har fått tillbaka dom flesta resultaten från förra terminen, och med tanke på det lilla arbete jag la ner måste jag säga att jag är väldigt nöjd! Försöker så gott jag kan att lära mig franska igen nu, men det är väldigt svårt och jag känner mig helt off när jag ska försöka prata och skriva. Otroligt frustrerande.

Helgen började smått i torsdags då jag hit wetherspoons med jordan. Fick en komplimang av en bartender genom honom och det tyckte ja va jätteawkward då han sedan kom och plockade in våra glas och typ "hehe:ade" hahah eller vad man ska säga. Det va tydlgien en kändis där med haha, i kingston en torsdagskväll? Man vet aldrig..
Hahah just det i torsdags smet jag även ut från en föreläsning med amy och andreas för att den va så jäääävla tråkig, jag har aldrig varit med om nåt liknande. Kvinnan pratade om jamber i shakesperean sonnets i EN TIMME! För att sedan, efter 10 min-rasten säga att vi ska skriva en varsin sonnet, som för det första va läxan jag redan hade gjort och för det andra ändrade hon sig och sa att vi nog inte skulle använda oss av the shakesperean style ändå. Då blev det för mycket för mig och vi betsämde oss att lämna föreläsningen i gemensam trupp, mycket mycket osmidigt men måste säga att det inte rör mig i ryggen haha. Dagen efter slog det mig dock att hon är min seminar teacher, men eftersom jag har missat båda två så hoppades jag att hon inte skulle känna igen mig. Mycket riktigt, för hon säger "hello santa!" när jag kommer HAHAHA, jag började asgarva men sen kom ja på att det finns en tjej i vår grupp som heter santa hahaha men ah det va ju inte jag... Sen va vi tvungna att läsa våra sonnetter och jag ville verkligen dö, men hon tyckte min va bra och frågade om jag medvetet "modernised shakespears theme of lust" HAHA, yeah, right, jag skrev den på 10 min kvällen innan och tänkte mest på att räkna stavelserna och att bibehålla rimmen, men självklart svarade jag "hehe yes i tried to do that" och log som en duktig flicka gör!

I fredags kom kingas italienska kompis cristina och sen dess har jag knappt varit hemma för vi har festat samt gjort london och jag har inte sovit många timmar = jag är helt slut.
Men har haft väldigt kul! I fredags hade vi house party i kingas flat och vi söp ner dom enda killarna amir och george och det va väldigt väldigt roligt hahaha.
I lördags vaknade jag tidigare än mänskligt efter att ha shottat tequila en hel kväll, men blev en riktigt mysig heldag i london i det uuuunderbara vårvädret! På kvällen gick vi till wetherspoons i kingston och ja återsåg vissa som ja inte träffat sen tidigt i december! Louis bland annat, som sa att jag hade prefekt uttal på franska när ja sa tres sympa hahaha alltid nåt! Idag strosade vi runt i kingston och surbiton tills cristina skulle åka och sen dess har ja suttit här helt utmattad och försökt plugga men det får bli imorrn nr jag samlat kraft och sovit ut.

Hoppas ni orkar läsa detta, ska börja posta inlägg regelbundet igen!
Titta gärna mitt och kingas nya projekt förresten:
http://imfallingapartman.blogspot.com

Kommentarer
Postat av: vicky

vem var kändisen? hahaha ;D

Postat av: elza

ja vet inte, men hon hade tydligen varit med i nån film haha

2009-02-24 @ 11:47:04
URL: http://pell.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback