touch me touching you

Ibland blir jag exalterad över konstiga saker, idag blev jag det av att köpa juice och smoothies, och nu när jag dricker min tropicanajuice (i vissa saker såsom grönsaker, frukt och juice investerar jag i sånt som inte är sainsburys egna märke hahah)  har jag en känsla av satisfaction haha.
Hur som helst, min matkorg va ganska inressant. Jag gick bara dit för att köpa dryck och lite pasta, men så va det ta tre för två på all quorn hahahaha så jag köpte sex paket.... Självklart kommer jag till en kassa med en jättejättesöt kille, och han tittade lite konstigt, men ah han va trevlig och jag tror vi hade nånslags 20 sekundersflört hahah, man får ta vara på det lilla :P

Nu kom jag precis hem från agne, och jag känner mig lite tom för vi pratade om deras hemländer, polen och litauen, och asså jag vet ju att det inte är så utvecklat i östeuropa och fd sovjet som resten av europa, men jag visste inte att det va såhär illa.
En läkare tjänar motsvarande 200 euro i månaden. Lärare ännu mindre. Hur ska ett land kunna utvecklas?
Helt omöjligt. Det finns såklart många faktorer bakom det, men hur man än vänder och vrider på det så känns det som om det kommer ta väldigt lång tid innan dom ens kommer i närheten av ett stabilt samhälle. Det känns hemskt att höra dom säga att dom aldrig mer skulle kunna tänka sig att bo i sitt hemland för att det inte finns nån framtid där medan jag tänker det motsatta - att det smartaste av mig skulle vara att flytta tillbaka till sverige när jag skaffar familj.
Och deras länder ligger så nära oss, därför är det ännu mer abstrakt och nästan omöjligt för mig att förstå att det faktiskt är såhär. Samtidigt va det krig där för 60 år sedan och kommunismen föll för knappt 20 år sen. Jag förstår inte varför fd sovjet inte får mer hjälp av utvecklade länder? Det behövs utbildning på landsbygden - storstäderna fungerar ju iaf något sånär, och det behövs en klar skillnad mellan religion och politik för att det ska kunna fungera på lång sikt, det är iaf vad jag, och både kinga och agne tror.
Usch, det här bland det mest deprimerande jag har hört på nåt sätt, jag vill tro att det är överdrivet men det är nog snarare underdrivet.

Hm okej, apropå nåt annat - imorrn planerar jag en heldag i myskläder i mitt rum med min älskade laptop - kolla på serier, snacka med folk och slösurfa. Sista söndagen utan skolpress så jag ska ta vara på den genom att va helt relaxed.
Men så insåg jag att jag nog måste bege mig iaf till marks and spencers (närmast) för jag har inga färska grönsaker och jag har drömmar om en sallad haha...
Okej nu ska ja byta om till pyjamas och förflytta laptopen till sängen - natti på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback