nattugglaN

Jag kommer nog aldrig lägga mig före två i mitt liv igen.
Så vad händer? Förutom att nånting vänder.

Jo, igår hade jag min 8am class, var inne på facebook/läste borås tidning konstant, som vanligt, för den lektionen är inte givande alls. Igår var det till och med värre än vanligt, för vi pratade om hur man hittar information om folk, statistik och så vidare, men allt var ju såklart amerikabaserat, så när kommer jag nånsin använda det på allvar? Så jag stängde av där. Det var först när lektionen slutade som jag fick ut något av den - en konversation med nån haha. Alltid nåt.

Efter en bagel i hasbrouck md kinga gick jag tillbaka till mitt rum och försökte få lite saker gjorda, men det gick riktigt, riktigt dåligt. Det enda jag tänkte på var thaimat, som vi gick och åt sen, och det va supergott tyckte jag. Och vart man än går här är måltiderna så stora att man rullar ut, det är najjjsss. Sen gick vi på bio, såg "where the wild things are" som var jättesöt, men den förstördes lite av att amerikaner seriöst är IDIOTER och kommenterar precis ALLT  som händer. Nästan alla gjorde det, i stil med "omg the monster is like totally going to eat him, i would be like so disgusted". No comments. Vi skulle mött upp jamie, jaimie och matt, men tyvärr fanns det inga biljetter kvar när dom kom, så dom såg zombieland istället (haha) och sen träffade vi dom. Gick tillbaka till campus, och förra söndagen utlovade jag ju att jag inte skulle festa i helgen. Fler hakade tack och lov på det.  Så vi gick till gage, jag hängde i jamies och matts rum lite och fick se jamies föräldrar och katt i cam, och att det var hur soligt och fint som helst i perth, inte för att jag blev förvånad haha, och sen fick jag min present - en påse swedish fish hahahaha jag dör. Alla amerikaner frågar mig alltid om swedish fish, dom där godisfiskarna ni vet, dom är hur stora som helst här. Jamie hade sett dom i en vending machiene, och han mobbar mig alltid för att han bestämde sig för att missförstå min förklaring om surströmming och få det till att vi har en "fish holiday" haha... Så det va mycket tanke bakom det, riktigt sweet :) Sen drog vi ihop ett gäng och spelade my beloved apples to apples. Det är verkligen roligt, spel är underskattade!

Idag vaknade jag tidigt för att åka med kinga till NYC och möta upp norman, en tysk kille som var här i åtta veckor men nu bor på manhattan där han gör internship, för att gå på museum och hänga i central park. Detta kan beskrivas bäst med bilder jag nu snor från honom, han är sjukt bra på att fotografera och har världens proffskamera, så jag la ner att ta kort idag för det kändes meningslöst haha.


Metropolitan Museum

Da gang

Dagens skämt, kingas "jewish nose" hahaha, tror det finns kanske 25 bilder med kinga + näsor.

hahahaha

Kreativitet på högsta nivå. Min hårrosett som jag köpte idag, hell yeeh.

Jag och norman på mc donalds (första gången jag varit där sen jag kom till detta land!!!)

Strike a pose in NYC by night

jag älskar oss haha, och jag älskar normans foton!
vi ska ha photoshoot i central park om ett tag är tanken, det ser jag verkligen fram emot!

metropolitan

nice!

i went a bit crazy eh...
det va kallt idag btw.

times square

billboard på times square

happiness på times square

i <3 ketchup!

Okej jag kanske overdid it lite med bilder, men jag hoppas ni tyckte det va kul!
Nu är klockan fem i tre och imorrn måste jag verkligen upp i någolunda tid för att skriva en pjäs, två monloger, en response paper och hitta två bra sportartiklar, för att sen gå på ett tre timmar långt orkesterrep...
Söndagar är lite jobbiga faktiskt, men när repet är slut är det family guy time.
Bye bye, har haft superkul idag!

Kommentarer
Postat av: Jennica

Bilder ar jattekul! Snygga!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback