take five

Idag, eller ja inatt, hon är tio i två, skulle jag vilja dricka vin, äta smårätter och lyssna på jazz. Man får ett sug efter att känna sig vuxen här - för det har jag verkligen inte gjort på ett tag.

However, idag var jag ledig, så även imorrn. Men imorrn måste jag plugga varenda vaken stund. Jag är dock så förbannad på en lärare att jag funderar på att inte lämna in en uppgift som ska in på fredag. Jag inser att det inte skulle hjälpa min situation, men jag vill make a point, för han är otroligt nonchalant och ger aldrig tillbaka saker i tid. Säger att han ska va tillgänglig jämt och svarar inte ens på mail. Så jag mailade honom idag att jag inte ser nån mening med att lämna in en ny uppgift innan jag har fått tillbaka den gamla så jag vet vad jag har gjort för fel. Kände mig fett geeky, men nån måtta får det vara, jag betalar för att vara här och han fuckar upp konstant, jag ska ha min news  story tillbaka, han har haft den i snart en månad och det är bara 300 jävla ord, har aldrig varit med om nåt liknande.

Tanken är även att jag ska intervjua en karateinstruktör imorrn, vilket jag är något nervös inför. Vi måste skriva en artikel om sport, och jag hade konstigt nog inte en enda idé... Så räddaren i nöden, pappersvikningskillen, tipsade om att det finns massa karatefolk i new paltz haha, det var egentligen hans egen idé, men han ba jag hittar nog nåt annat. Det var snällt haha! Skadar inte att han är ögongodis också.

Men ja, nej, mjo, jag vet inte. Jag känner mig lite splittrad. Jag vet inte vad mina principer är längre, vad jag tycker är okej och inte. Vad jag får ut något av och inte. Det växlar beroende på vem jag pratar med, hur jag mår, vart jag är osv. Ganska självklart kanske, men det gör mig förvirrad, för jag har nog aldrig haft så många olika sorters människor i min bekantskapskrets som nu. Alla från olika ställen, alla med olika syn på livet. Det blir så många olika inputs att jag inte riktigt vet vart jag själv står längre. Det är jobbigt, jag vill ha full kontroll.

Det kanske ska snöa här på fredag förresten. Och har tydligen redan snöat lite på vissa ställen i sjuhärad.
Det är ju rubbat.

Nu ska jag väl sova och förbereda mig för en otroligt lång morgondag. Helg nu tack?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback