drop all your troubles by the riverside

Ibland är det bra att tvinga sig själv till saker.
Idag har jag tvingat mig själv att INTE lyssna på den där låten.
Att INTE tänka på om jag ska åka hem efter den här terminen eller inte.
Att inte tänka på om huruvida jag ska vända ut och in på mig själv eller inte.
Att inte tänka på om vad som händer nu förändrar mitt liv drastiskt eller inte.
Just det sista är viktigt. Mycket viktigt, och jag fick ett uppvaknande igår.
Du tänker inte så, och därför tjänar det inget till att jag gör det.

Idag har jag istället varit produktiv. Jag har insett att det bästa sättet att vara det är att lämna campus så att man kan fokusera. Så idag har jag befunnit mig läsandes, skrivandes och drickandes shaken tzao passion ice tea på starbucks i två timmar haha... Kunde inte tro det själv när jag tittade på klockan. Fick mer gjort där än under hela veckan idet här rummet. Jag är också riktigt nöjd med att jag spelade flöjt hardcore i en timme, stycket börjar redan bli lättare.

Det här är ju vad jag tycker om, jag älskar att skriva, jag älskar att spela. Jag älskar att byta miljö och att resa runt. Det är så lätt att lägga det man brinner för åt sidan för annat. Men det är nog dags att det blir det som formar mig ett tag nu. Det andra får vänta. Oj, jag låter mer som mig själv, eller iaf så som jag ser mig sj, än på länge.

Jag måste hitta den rätta balansen och jag måste göra det själv och då måste jag lägga undan lite av förhoppningarna tänka lite mindre på alla fina minnen. 
Lättare sagt än gjort kanske, men första dagen på det spåret har funkat bra.
Bilden och kartan på väggen får vara kvar dock. Dom ska sitta där sålänge jag bor i Capen 203 tillsammans med alla andra som betyder nåt haha.

Tack för mig, jag är första gången nånsin själv i det här rummet längre än en timme, det var skönt!
HAHAHAH NEJ SERIÖST PRECIS NÄR JAG SKREV DETTA ÖPPNADE HON DÖRREN haha, shit vad jag jinxade det då. Aja, hon är ju snäll och så, som man säger...........

Kommentarer
Postat av: h0nungen

Honey Kohan likes this. (Y)

Postat av: vix

hahaha älskling! ta allt som det kommer :*

2009-09-10 @ 13:53:11
URL: http://vix.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback