it can('t) be up to me

A little taste of heaven in philly:





Tyckte mycket om philadelphia måste jag säga, massor att se, fint väder och en gemytlig stämning om man bortser från galningarna haha. Vi stötte på en man som slog ner en stol på starbucks. Japp, han sog verkligen ner den haha och skrek "you fucking asshole!" till den. Jaja, så kan det gå. Men den roligaste konversationen i helgen skedde ändå i en kiosk på port authority bus station i NYC när vi skulle åka hem:

Indianman: Excuse me, can you hand me my sdfgjh? (=jag hörde inte)'
Jag: Your what?
Indianman: My feathers
Jag, tittar runt omkring mig MYCKET förvirrad och tänekr att jag måste ha hört fel: Your...eh... do you want water? *pekar på ett kylskåp precis bredvid mig för det var det enda jag såg*
Indianman: NO, can i get my feathers?!
En hobo: Hahaha she doesnt know what feathers means!
Jag, tittar ner på golvet framför mig och ser en 1.5 meter lång pinne med fastklistrade fjädrar, som påskris: AHA hahahah, you actually have feathers hahahahaha *bryter ihop*
Hobo: Feathers man, u gotta know the word FEATHERS
Jag: yeah yeah, i know haha.... bye!

Gud, vad förvirrad jag var, jag såg verkligen inga fjädrar först haha...

Kom hem sent i söndags, var helt död i måndags, men det gick bra, lyckades dölja för läraren att jag inte hade gjort läxan alls. Igår kväll var jag tvungen att ta tag i allt plugg, så jag intervjuade folk om deras VITAMINVANOR haha, snacka om boring, måste verkligen push it för att det här ska bli bra. Skrev även 1000 ord på en story, är ganska nöjd, men är helt stuck nu och måste skriva minst 1500 till. Och det har jag inte gjort idag, på min dag som blev ledig när min enda lektion var inställd, men klockan är bara 20 i 7 här så det finns tid.

MEN till the highlight of my day: Jag har fått vägledning av ett psychic medium hahaha. Jag vet att det låter lite sjukt, men jag blev nyfiken på sånt efter mitt random möte med en i somras, och här i New Paltz finns många andliga element och ett överskott av hippies, så jag tänkte why not. Han verkade iaf veta vad han pratade om till en stor del, han kunde läsa mig väldigt bra, och nu känner jag nåt slags inre lugn. Nästan iaf. Det bästa han sa till mig är att jag måste ha en "attitude of gratitude" och inte ifrågasätta positiva saker som händer i mitt liv utan bara tacka och ta emot. Han visste att jag kände starkt för någon långt bort, att det var så uppenbart... Jag vet fortfarande inte vad jag tror om sånthär, men han kunde verkligen läsa mig och det ska han ha creds för. Det absolut första han sa var att jag känner mig obekväm och har problem med och funderingar kring min nuvarande livssituation, men att det kommer att förändras inom några få veckor. Ne, ska inte skriva så mkt mer om det här för då kanske jag jinxar allt han sa, och han sa en massa bra ;)

Nu ska jag lyssna på the ark, skriva som faaan annars kommer jag vara screwed, har inte haft såhär mkt plugg sen IB, och sen ska jag belöna mig sj med mat (haha vilken belöning va, men det är taco tuesday idag!) och ensam mamma söker HAHA, jag skulle bara kolla lite snabbt vad det var, och nu är jag hooked. Just för att barnen är med, jag tycker det är så himla fint och gulligt, dom är så glada att dom kanske blir en "hel" familj igen och verkar inte skämmas alls för att det visas på TV. Än iaf haha. Tack tv3 play! :P

Kommentarer
Postat av: Pelli

Vilken normal person med utländsk brytning som går till ett medium stämmer detta inte in på?

* Känner sig ibland missnöjd med något trots att vederbörande vet att han/hon inte borde vara det.

* Har någon nära person (släkt, vän eller partner) utanför USA.

* Är inte 100% glad just för tillfället.



http://pelli.blogg.se/2009/september/hur-val-stammer-ditt-horoskop-in-pa-dig.html

2009-09-23 @ 07:41:14
URL: http://pelli.blogg.se/
Postat av: elza

haha jag veeeet, men han sa andra saker jag inte ville skriva i bloggen som va mer träffsäkra så just shut upppp

2009-09-23 @ 18:47:32
URL: http://pell.blogg.se/
Postat av: elza

och ja kunde ju likagärna ha bott här ett år, halvår, whatevah :P

2009-09-23 @ 18:48:24
URL: http://pell.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback