like totally


Man får önska saker i matsalen - nån ville uppenbarligen ha mer bacon hahaha.
God bless America!

Igår intervjuade jag en japansk utbytesstudent, för en artikel om kulturchocker, och omg vad jag tyckte synd om henne. Hon ba jag är jättenervös, jag pratar inte engelska så bra så jag har med mig ett lexikon. Jag försökte förklara för henne att hon absolut inte behövde va nervös för jag är varken native speaker of english eller riktigt journalist haha, men det va lite stelt ett tag , men sen slappnade hon av. Till slut pratade vi mer för nöjes skull än för artikeln, hon tycker inte att amerikaner är välkomnande (hon heller) och att dom inte har tålamod nog att lyssna på nån som stakar sig osv. Förstår att det nog lätt blir så, men det är ju så tråkigt, för dom är ju egentligen inte här för att bara hänga med japaner, precis som att jag inte heller är här bara för att hänga med ickeamerikaner, men nu är det verkligen så. En tjej från Nya Zeeland i min creative writing sa nåt så klockrent igår "there are 6000 americans at this campus, and i havent met anyone i like even a little". Och jag måste nästan hålla med. Hon klagade också på att dom inte fattar andra accents, väldigt väldigt sant,  kinga frågade om en lighter, och fick säga om det fem gånger och till slut visa med händerna haha. En tjej i min korridor trodde jag sa att hon hade ett "nice head" istället för nice hair hahaha. Okej i vissa fall hör man inte, men dom är definitivt ovana vid accents, och om nån pratar mer åt det brittiska hållet blir det probleeem. Jag undrar om nån förstår stackars matt, med groooov irländsk accent. Tydligen svär vi europeer för mycket också, tjejer ska inte ens säga bullshit va det en som sa haha. Bullshit! :P

Hur som helst börjar jag bli lite mindre irriterad nu, och skratta mer åt vissa situationer, speciellt när det verkar som att alla vi utlänningar känner likadant. Jag orkar nästan inte gnälla mer heller, men måste analysera fram och tillbaka ganska mycket för att kunna bestämma mig om det räcker att stanna här en termin eller inte. Majoriteten av dom internationella åker efter en termin, och ett år börjar kännas som väldigt lång tid. Men vi får se hur det blir, och det lockar så sjukt mycket att fira min och kingas 21st i vegas hahaha, speciellt efter the hangover :P

Ikväll ska ett stort gäng samlas och se just the hangover, jag har som sagt redan sett den, men den är så sjukt rolig så jag går nog dit ändå.

Nu är klockan 9.40 här, har haft en lektion, den va inte så givande, vi fick en massa saker att göra, gah. Vi måste alla bli experter på ett område connectat till new paltz och skriva tre stories om det den här terminen, wow, för det är ju lätt för mig som vet så himla mycket och har oändligt mycket kontakter här haha. Jag vet verkligen inte vad jag ska hitta på. Vi ska göra nåt utanför våran comfort zone, haha det blir inte så svårt tror jag, har ingen comfort zone här än förutom att intervjua utländska studenter hahaha. Men ah, nu väntar jag på kinga så vi kan gå och äta frukost, sen är jag ledig resten av dagen, vilket betyder att jag måste:
1. köpa alla böcker, har varit lat och inte köpt en enda
2. skriva på artikeln om japanen
3. spela flöjt
4. komma på en idé till mitt creative wrt projekt
5. göra läxorna jag kommit efter med för att jag inte haft böcker
6. skriva ytterligare en god damn pjäs på tio repliker haha
7. hitta på ursäkter att inte göra allt det här haha...

Okej nu blir det frukost, bye!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback