we love poughkeepsie

I lördags åkte jag återigen till the place to be: poughkeepsie, men nu i studiesyfte. Oktoberfest, skriva artikel, intervjuer, yeey... Det var aslångt att gå till stället, och jag gick vilse, men när jag väl kom fram blev allt bra. Dom blev otroligt glada att få lite uppmärksamhet tror jag, alla trodde att jag var från lokaltidningen haha, får väl ta det som en komplimang. Intervjuade massa folk, fick en bra vinkel på artikeln tror jag, och tog lite kort. Men höjdpunkten var när en man kom fram och verkligen ryckte mig i jackärmen för att få säga vad han ville framföra. Jag blev glad på nåt sätt, för jag inser mer och mer att lokaltidningar inte alls bara är skit och utdöende - det är för vanliga människor, och sånt gillar vi. Mannen var otroligt trevlig, pratade lite svenska (på grund av samma anledning som jag får höra i 90 % av fallen: mitt ex/exfru är svenska) och erbjöd mig skjuts hem HAHA, men det var lite väl tyckte jag. Fick även hans visitkort för han ville att jag ska maila artikeln, jaja det kan jag väl göra iofs.

Sen skulle jag gå tillbaka till bussen, och i tjugo minuter gick jag genom ett område där jag inte såg en enda vit människa på hela den tiden haha, det var roligt faktiskt. En kille ropade efter mig och jag började gå fortare, varpå en man jag gick förbi sa "dont worry, he wont bite yeah, he aint got enough teeth for that" hahaha och det har helt klart blivit ett av mina favoritcitat.

Igår pluggade jag lite, tog det lugnt för jag trodde jag hade svinis igen haha, men icke :D
Sen va det repetition med orkestern, damn, jag har en del att öva på, jag undrar om jag nånsin kommer sätta det här alltså. Men det va iaf roligt. En tjej jag pratade med ba "aaaaaawwww, youre an exchange student AWWWWWW SWEDEN THATS SO CUTE!" och typ skrek ut "EVERYBODY - this girl is from sweden" hahah ja ba men herreguuuud. Kul med entusiasm, men jag kände mig typ som en liten bäbis när hon awwade haha.

Idag (ja vet, tråkigt upplägg på det här inlägget men men), har jag haft lektioner hela dagen. Fick tillbaka min story om tjockisen, med ett B+, blev mycket förvånad och glad! Det känns väldigt stabilt. Läste även en väldigt fin historia som jag nog ska länka till nångång. Sista lektionen tittade jag mest på en het kille framför mig som vek pappersflygplan haha. Jag sitter nästan alltid bakom honom, och han har dom underligaste internetvanorna, idag va det en hemsida om hur man viker just pappersflygplan och blommor, förra gången var det recept på spansk mat haha. Han har helt klart väckt min nyfikenhet på vad han är för en filur haha.

Här får ni en bild på en tysk som heter greta, bara för att:

hahahaha.

Puss heeej.

Kommentarer
Postat av: tea

hahaha DÖ det gäller dig också :(

2009-09-15 @ 14:01:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback