tönteri

Har precis haft en 8am class och SNÖN vräker ner. Läraren jag har i electronic media writing verkar vara så sjukt töntig, på ett roligt sätt haha. Jag tyckte iaf att det var relativt undethållande när han sa "so I wrote that you need the 10th edition of the textbook, but you only need the ninth. the only way to get the 10th edition is if you travel in time, so if youre able to do that, feel free." hahahaha, suck.

Förresten, igår kväll när jag och kinga va på gymmet såg vi plötsligt att obamas state of union tal satte igång. Vi bestämde oss för att skynda hem och lägga beslag på en tv. På våran våning, där det väl bor runt 50 pers, var det BARA vi som tittade på detta... som en liten parantes haha. Hur som helst, obama måste vara en av världens bästa talare. Så otroligt naturlig, som om han bara pratar med några vänner på en middagsbjudning ungefär. Underbart. Jag förstår inte hur folk inte kan insupa det han säger och förstå hur viktigt det är med förändring i det här landet. Speciellt inte när jag hörde republikanernas respons, från någon talesman ja inte minns namnet på. Han sa till exempel det är mycket intelligenta. "When I was young, my father used to tell me: Son, if you want a good job, you need a good education. That was true. And even more true today." Nämen jaha, det säger du inte...  Och han inledde hela talet med ett litet skämt "my 18-year-old sons told me I have to make this short, because in ten minuts they're off to watch sports". Ha ha ha ha, skitkul, om inte ens en toppolitikers söner är mer intresserade av att förändra landet än att titta på sport så bådar det ju gott. Ja ja, jag förstår att det skulle vara roligt, men jag tycker mest att det var låga poäng att hämta hos idioter som inte fattar bättre och tror att the essence av politik kan summeras på tio minuter innan sporten. Nej, jag blir så frustrerad. Varför förstår inte människor att man måste hjälpa varandra? Hur kan ett stabilt health care system vara något som försummar frihet enligt vissa? Usch. Det är lite surrealistiskt och absurt att vistas i det här landet ibland.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback