FN lingo

Om nån vill ha en enkel översikt om hur världsfrågor diskuteras i akronymer:

Miljö: EFTA och SUNFED blev UNEP som skapade IPCC, som också bidrog till UNFCCC. 

Mänskliga rättigheter: HCHR letar fakta som andra organisationer som till exemple Human Rights Council med 47 medlemmar- som tidigare var Human Rights Commission med 53 medlemmar kan använda. UNICEFs underlag är CRC (1989), och UNIFEMs underlag är CEDAW (1979) och organisations och koordinationsarbete kring kvinnliga rättigheter utförs i DAW i sekretariatet.

Haha, piece of cake.
Och det är ändå mina favoritområden - ekonomi och säkerhet är värre, och längre, konstigare akronymer. Och då ska vi inte tala om juridiken..........

MEN, ska väl inte klaga, för egentligen spelar det ingen roll vilket betyg jag får i den här kursen, för den överförs ändå inte till kingston och jag gör den faktiskt enbart för skojs skull, och jag ligger på ett starkt B eller svagt A ändå HAHAH, nördigast i stan. Och sen är jag klaaaaaaaaaaaaaaar för i år! Middag och alkohol, skulle tro det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback