lättsinnig

idag är jag sjuk och därav hemma.
ganska skönt måste jag säga, missar bara två lektioner idag, varav en är matte då jag antagligen ändå inte hade gjort nåt annat än att snacka skit haha.
har nästan allt material jag behöver ur populärmusik från vittula för att komma igång på riktigt med min EE nu.
det känns bra.
något annat som känns bra är att jag precis uppnådde nirvana haha.
nej, men jag är helt enkelt glad att jag är en lättsinnig person.
hur ledsen saker och ting än kan göra mig så har jag ändå aldrig långt till skratt.
tur att jag oftast är omgiven av liknande människor också :)
jag skiter faktiskt fullständigt i att man kan uppfattas som oseriös, flummig och lite trög om man alltid skrattar.
ett gott skratt förlänger livet, and that's it ^^

jag har inte tid och ork att deppa, och jag vill inte ta mig tid att göra det heller.
det finns viktigare saker att göra.
jag har inte all tid i världen, jag kan inte ändra på det och det är inte meningen att jag ska behöva göra det heller.
jag tänker inte vända ut och in på mig själv för någon annan.
om det är vad som krävs så får det vara.
det är inte svårare än så.
just nu är jag i den perioden av mitt liv då det faktiskt måste handla mest om mig.
det kan låta egoistiskt, men okej är det så fel att vara det då?
jag vet vad som gynnar mig och min framtid och det är det jag tänker fokusera på.
jag vet vad jag vill göra och vad jag tycker är roligt - det är det jag tänker ägna min fritid åt.
"jag är gjord för att vara två" sa en mycket god vän till mig en gång.
det är inte jag haha.
let's just face it.
med alla som har kommit nära mig på det sättet har jag haft den här diskussionen.
att jag ger för lite tid.
men liksom, jag har ganska mycket saker som är viktiga för mig.
jag kan inte lägga det åt sidan bara sådär.
och det handlar inte bara om plugg osv.
ibland vill jag bara va helt själv och göra absolut ingenting.
iaf ingenting vettigt.
bara att slösitta vid datorn och snacka med folk på msn tillexempel.
eller se på ett lamt TV-program eller helt enkelt sova lite mitt på dagen.
jag är kanske helt enkelt inte mogen för ett förhållande om det krävs att jag ska ge mer av mig själv.
men om jag borde ändra på det? nej det tror jag faktiskt inte.
jag är ung, hade inte tänkt planera min framtid med någon jag träffar nu, absolut inte.
jag beundrar människor som kan tänka så, men måste ändå säga.. är det verkligen så smart? haha.
hur som helst, jag tror inte att det är värt att göra några stora förändringar av sig själv för någon annans skull just nu.
iaf inte om det tar emot, för då är det helt enkelt inte rätt.
oj vad mycket jag skrev nu, men det är skönt att skriva av sig.

kan avsluta med en liten anekdot från gårdagen..
det stod en MUF-kille utanför matsalen och informerade om just MUF haha.
jag gick förbi honom två gånger och vi hälsade båda gångerna, men fick ingen information hahahah.
va det så extremt tydligt att jag är vänster?
palestinasjalen (från lager haha) skrek ut det antar jag, och han måste insett att det inte var någon idé.
feministfitta, kommunistslyna, veggiejävel, aggro, you name it, it's me! :)
men jag skulle ju liksom inte stuckit ut ögonen på honom om han hade försökt haha.
kanske en
pungspark dock :P

Kommentarer
Postat av: vicky

mycket smart sagt älskling (:

Postat av: h0nung

wunderbar :D (L)

2007-10-17 @ 18:45:49
URL: http://honeykohan.blogg.se
Postat av: Anna

jag joinar dig i gruppen som feministfitta, veggiejävel och aggro :P haha (L)

2007-10-22 @ 10:18:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback