svea rike

oj, hej, nu är jag i borran igen haha!
solen sken i london när jag åkte och när jag kom hem blåste regnet i ansiktet på mig så fort jag klev av planet hahaha.
men, jag är ändå glad att va här, det va väldigt efterlängtat att träffa familjen!
firade alice igår, hon blev 12 år, fatta vad fort tiden går.
ska verkligen försöka att inte missa henens födelsedagar i framtiden heller.
sen är det skönt att vara hemma och bara ta det lugnt, jag behöver verkligen det.
kom hit igår och åker tillbaka på tisdag, får se vad ja hittar på tills dess :)
blir nog ingen utgång iaf för jag är trööööttttt, inte så sugen och lite halvsjuk.

så vad har hänt sen sist?
tisdagskvällen ägnade jag mestadels åt att bli klar med min news story.
när jag va klar gick jag till kinga och drack vin med henne, mike och greker hahaha.
pratade om USA med mike, och seriöst, jag blir verkligen förvånad, för vissa saker han berättar är till och med värre än fördomarna jag har mot detta land.
killar där han kommer ifrån kan tex knappt klä upp sig när dom går på fest utan att bli gallade bögar.. eh.. och med klä upp sig menar han en snygg tshirt eller, ve och fasa, en skjorta.
hahaha.
aja, sen gick jag hem till mig där freddie skulle rätta min news story, och vi fick äntligen klart den helt och hållet, omg vilken lättnad.

vaknade tidigt på onsdagen för att jag va rädd att ja inte skulle fatta hur man "lämnade in" sin story på internet, men det va jättelätt så det va lite dumt haha men men.
va sjukt trött för freddie blev kvar tills typ halv tre, men ah så kan det va, det va kul haha, han kan uttala håkan hellström nu :P
sen va det en seg skoldag.. jag skulle egentligen på scandinavian pub crawl klockan 16, men jag va så trött att jag faktiskt tog det kloka beslutet att gå hem och vila, för jag kunde inte riktigt se mig själv i drinking competitions från fyra tills natten hahahaha, det hade slutat typ 17 för mig, fick nämligen höra att lekarna va helt galna sen haha.
så jag gick hem och vilade och åt och sen drog vi ut vid en lite mer human tid. 
jag och kinga va såklart sena och löjg för alla att vi missade bussen, fast vi egentligen bara fastnade hos henne med en flaska vin och boney M hahaha.
men sen träffade vi alla på lloyds, hade jättekul redan där!
sen begav vi oss till oceana och dansade ihjäl oss.
riktigt bra va det.
förutom att jag tappade bort ännu en scarf, crap!
 
torsdag och jag såg tre av hm kankse 10 pers som jag vet börjar nio på bussen hahaha.
folk hade haft en rough night.
jag mådde ändå rätt bra måste jag säga, men det gjorde inte kinga så hon skyllde allt på mig som dragit med henne ut hahaha.
vi bestämde oss iaf för att göra det enda rätta och käka på donken på lunchen, mmmmm, skräpmat har aldrig varit så gott!
vi went totally crazy helt enkelt, och satt där i två timmar och åt typ konstant.
det va väldigt givande.
tyvärr gjorde kinga upptäckten att det pappa sa om britters hygien kanske stämmer, då hon va på toa och INGEN som gick ut tvättade händerna.
wtf?
det kan väl ändå inte vara saaant hahaha.
gah!
sen hade jag två lektioner kvar, och på creative writing va det min tur att recitera en text, och jag tog en bit ur "the most radical thing" med the ark, och läraren gillade den :)
såklart, ola salo är en riktigt bra låtskrivare och den låten är en av mina favoriter.
sen analyserade vi en dikt, och jag och emma, också svensk, kom fram till att den handlade om kärlek och en man som nästan va besatt av en kvinna.
sen ska första gruppen redovisa sitt svar och säger "this poem is about a dog"
HAHAHA jag och emma tappade hakan, läraren skrattde och sa "the nordic team looks confused hahaha"
men det va bara den gruppen som såg hunden hahaha alla andra såg kärlekspar as well :P
men lite kul va det haha, vi ba "vadå för jävla hund?" till varann på svenska hhaha.
sen åkte jag hem efter världens längsta skoldag, stod på parkeringen i över en halvtimme med freddie, leigh, chris och adam av nån anledning, med höjdpunkten att chris åt löv från ett träd och konstaterade att det "tasted like shit" hahahaha..
drog sen till mitt rum och packade det lilla jag har med mig, och sen gick jag till freddie, skrattade åt att det va grekisk fest i hans flat hahah, så vi stängde in oss i hans rum och såg på en illusionist, typ david nånting elelr daniel hahah han va hur cool som helst iaf!
helt otroligt! jag satt och gapade bara och vid ett tillfälle blev jag så till mig att ja pratade svenska med freddie hahaha, ja ba "hur kan det gå så fort, det är ju omöjligt?!" varpå han ba huh? och jag ba eh why am i speaking swedish hahahaha.
jag va väldigt väldigt trött bör tilläggas :P
senare gick ja tillbaks till mitt rum, somnade, vaknade, flög hit och nu är ja här haha.
och nu ska jag ner till mamma och alice lite, puss på er! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback