drömmar

Hej igen, jag kom på att jag ju inte skrivit nåt om NYC!
Bilder finns på facebook, kan lägga upp här sen men just nu orkar jag inte haha.
Men vad ska man säga, första intrycket var såklart: oj vad stort det är!
Det känner jag om allt här, även om man hade väntat sig det, men allt från gäss till höghus är tusen gånger större än jag nånsin sett. Vi "gjorde stan" lite haha, ytterst lite antar jag, men det kändes mycket för två små europeer. Vi såg empire state building, gick till world trade center platsen, shoppade, tittade på folk, gick från avenue 52 till 1 haha, och promenerade sen med trötta ftter längs hudson river. Såg frihetsgudinnan, fast bara på håll, ska åka dit på riktigt nån annan gång. Avslutade vid brooklyn bridge och åkte sedan buss tillbaka till new paltz. Det är svårt att beskriva NYC med nåt annat ord än "wow", för det är verkligen overwhelming. Finns så sjukt mkt jag vill göra där att det tar tid bara att tänka ut det haha. Vi har även utforskat new paltz lite mer, det finns mer än vad vi trodde, och vissa saker har vi utforskat lite för mycket ,tex dunkin donuts haha, men det är så goooootttt.

Men det är lite jobbigt här också, min roomie är otroligt asocial och verkar ärligt talat inte ha några kompisar alls, vilket är så konsigt för hon har reda n gått här ett år. Jag har verkligen vänt ut och in på mig sj men vi får ingen connection alls. Så nu orkar jag inte mer, jag vill inte prata hela tiden för ja får liksom inget tillbaka. Kinga har problem åt andra hållet, hennes håller aldrig käft haha och hennes pojkvän är där 24/7. Stämningen här överlag är så konstig, alla bara sitter i sina rum känns det som. Har lärt känna en britt och en irländare och dom tycker likadant verkar det som. Jag vet inte riktigt vad man ska göra för att lära känna amerikaner bättre, jag börjar nästan ge upp, vilket jag sällan gör när det gäller sånt här för det tar ju sin tid ibland, men jag vet inte, alla känns så ytliga eller väldigt inåtvända. Alltid antingen eller, antingen OMG THATS LIKE SO COOL THAT UR AN EXCHANGE STUDENT LIKE OMG TOTALLY AWESOME, så att man nästan ryggar tillbaka eller bara hej hej nice to meet you, bye och så pratar man inte mer. Kontrasternas land brukar det ju sägas, men jag kan verkligen inte anpassa mig till det så lätt, det känns så falskt. Jag har aldrig haft så mycket förståelse för folk som vägrar integrera sig i nya samhällen de kommer till som nu, det är faktiskt inte så lätt, och jag är ändå här totalt frivilligt, medan många måste fly sitt hemland och plötsligt anpassa sig till en helt annan kultur. Det kanske låter som om jag bara gnäller nu, men jag kan inte riktigt beskriva vad det är, men allt är helt annorlunda här. Regler för allllt och långa genomgångar för helt grundläggande saker.

Aja, positiva saker är iaf att lärarna här verkar jättebra, och att jag och kinga antagligen ska åka på road trip till canada nästa helg med tim och matt, en britt och en irländare. Hoppasss verkligen det blir av, jag har alltid velat åka till kanada, och sen ska även tilläggas att där har dom inte längre en föråldrad lag, utan man får dricka alkohol vid 18 års ålder. Tack Kanada, jag börjar seriöst bli galen på detta. Freshers week är inte freshers week utan pubar och klubbar.

Kommentarer
Postat av: vicky

ÅÅH kanada! ni måste besöka niagarafallet.



dessutom, amerikaner är ju lite udda så de kanske bara behöver mer tid att typ lära känna folk? det kommer bli bättre med tiden jag menar, ni har ju inte varit där så länge så det är ju klart att det tar tid att anpassa sig vid deras kultur.



btw, svaret är jaaa (på frågan du ställde) hahahaha <3333


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback