that's sooo funny

Idag har jag blivit några procent mer amerikansk, då jag och kinga spenderade halva dagen at the mall. Det va väldigt kul, shoppade på forever 21 (vilken sjukt bra affär, jättebillig och jättesnygga kläder, det är en gåta varför så många amerikanskor ändå envisas med att alltid gå i hoodie, jeans och flipflops haha), köpte en ny, fungerande adapter och åt på taco bell, mmmmmm! Innan det utforskadfe vi new paltz, och gud vad mysigt det är, finns lite att se av allt möjligt, och vi kom fram till att det här är ett hippie place, för det finns organic shops överallt. Sen träffade vi två jättesnälla hippies och fick det bekräftat haha.

Men okej, finns saker som är lite småjobbiga. Till exempel känns den här freshers week mycket mer stel än den i england, och jag tror att lösningen är så simpel som att alkohol inte är tillgänglig för dom flesta. Och för oss europeer är det redan efter tre dagar med helt nya människor väldigt väldigt ovant och awkward att inte ens ta en liten öl ibland kallpratet och introduceringarna. Men men, jag hoppas jag lär känna nån som är 21 snart haha. Sen känns det lite som om ingen tycker att vi är vuxna människor, med tanke på att när the authorities går igenom regler tar dom det med oss som om vi va bråkiga högstadieungar, vilket ja iofs kan förstå, för en del beter sig verkligen så, men det hade aldrig hänt i europa att nån sa "med stora bokstäver" att om vi missköter the common room kommer dom vända upp och ner på sofforna så att man itne  kan sitta där, eller man "reaallyyyyyy dont want to sit in the RA:s office for underage drinking" med en ton som om man skulle få typ smäll på fingrarna med en linjal om det nu blev så haha. Dom där leafletsen om att hosta i armen har förresten tryckts upp som affischer och sitter på skolbussen hahaha, jag dör. Så ah ne, jag lär bli förvånad över saker här ett bra tag till skulle jag tro. Det är hur kul som helst, men det känns inte alls lika naturligt att prata med random folk som i kingston, ja vet inte om folk är mer stängda här eller om dom inte gillar utlänningar haha. Uppenbarligen är det iaf vädigt tydligt att jag och kinga inte är amerikaner, utan att vi öppnar munnen, för vi båda har hört saker som "are you the irish/austrian/swedish/czech girl?" från folk vi aldrig tidigare sett haha. Kingas roomie verkar för övrigt helt körd tyvärr haha, och alla i hennes korridor verkar känna varandra och sitter typ 15 pers i samma rum, men hoppas det bättrar sig. Min roomie anländer inte förrän på söndag, men genom vad vi sagt på facebook verkar hon iaf trevlig, hoppassssssss på det, annars blir det jobbigt. Min korridor är fortfarande ganska tom, vilekt betyder att dom flesta här är sophomores eller seniors, för alla freshers kom idag,  = äldre och omöjligen 91or = bra haha, så det finns hopp. I kingas halls sa deras RA "dont throw toilet paper with shit on on the floor, like yesterday, its not allowed" HAHAHAHA ja vet, det är hemskt, men ja dör lite av skratt ändå ahahaha, då förstår man mer varför dom behandlar oss som barn fortfarande hahahaha.

Nee nu ska jag ta en iskall dusch, för det är fortfarande värmebölja och otroligt fuktig luft här så det rinner svett om alla haha, och sen nana för imorrn verkar bli en lång, men antagligen fett nice (haha) dag :) 

Jooooooo just det en sak till, har ni sett det där scrubsavsnittet när JD blir irriterad för att hans date hela tiden säger "thats sooo funny!" istället för att faktiskt skratta? FOLK GÖR Å PÅ RIKTIGT hahahah har hört det säkert 10 ggr  idag!

Ok ok, nighty nighty, xoxooooo

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback