lucia

Inga lussebullar för mig... Jag kan inte hjälpa att det är lite jobbigt att inte vara hemma på just lucia, även om det både förra året och i år betyder att jag är hemma om 5 dagar. Men jag har liksom sett eller deltagit i luciatåg varje år hela mitt liv, och jag älskar det. Lukten av stearin, uppsjungning, leta febrilt efter hudfärgade strumpbyxor, ha extrema problem att kliva ur bilen med lusselinnet på, bränna sig på ljuset, få stearin i håret om man hade turen att vara lucia, hoppas att man verkligen är på andra versen och ska gå upp istället för ner på sank-TA lucia :) Jag hade ju planer på att åka till NYC och lussa, men var helt enkelt för lat, och inte så pepp på att åka hem jättesent själv, alls. Samt att jag vill ta vara på tiden med folket här ordentligt. Så två år i rad - ingen lucia för mig. Nästa år ska jag definitivt ha luciafest i min framtida lägenhet. Be there or be square haha.

Min långhelg såg ut ungefär såhär:


Fest i le fevre: vanessa, shannon, briana

Weenis-circle ahaha, älskar den här bilden - precis detta kommer inte inträffa nästa år haha!

raj och jag -  gangstaaa haha

ahahaha jamie, teresa och angela

jag och jamie

på cabaloosas, ni ser ju min peace pose och stora mun haha.
älskar bilden, även om det mest är randoms, men till vänster om mig, pappersvikaren haha, mycket möjligt att det kommer en bild till på honom längre ner.

teresa aka miley cirus+indianlover och jag jao

katie och nyasha

vanessa och conor

beer pong

hahahah classic. kommer saknaaaaaaaaaa!

frukost på bistro, jag var MYCKET dehydrated haha, en iskall, men ack sp trevlig morgon, poserande i pappersvikarens upphittade keps :)

nämen hej poserrrrrr haha

världens bästa snögubbe hahaha, precis utanför min bostad.

nu har jag precis kommit hem från vanessas födelsedagsmiddag på china house.
har fett ont i huvudet, blir att dricka theraflu och äta rysk rot haha...
nu måste jag putsa lite på det absolut sista skolarbetet för i år, sen ska jag ut i kylan på äventyr haha.

puss hej!

Kommentarer
Postat av: Jennica

jaaa lucia var inte kul att inte vara hemma på. jag stillade mitt lucia-sug genom att gå till svenska kyrkan och kolla på ett tåg. Det var tre stjärngossar med och australiensarna som var i kyrkan gapskrattade. Kan kanske förstå dem, har man inte sett män och kvinnor i vita långa linnen och ljus i håret ("in Sweden they don't care at all about people's health and safety") så ser det nog ut som ett märkligt spektakel. Fast de ska väl inte säganåt, som har tomtar med shorts!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback