il fait du vent

Barcelona är helt helt helt underbart!
Alla borde åka dit nångång i sitt liv, jag tror jag är kär i staden, och det även om vi va där när det va orkan haha.
Men barcelona har helt enkelt allt, från hav, strand och vacker natur till storstadsliv och helt enanstående arkitektur.
Kultur och sport i en salig blandning.
Och allt sker i ett lugnt tempo, ingen stress på nåt sätt.
Och jag fick soool, och vi kunde sitta ute i bara kofta!
Bottom line: åk dit! Jag ska göra allt för att kunna bo där åtminstone ett litet tag av mitt liv, synd att jag varken kan catalan eller spanska bara haha.

Måste dock berätta om stormen hahah.. Enligt väderleksrapporten skulle lördagen vara den finaste dagen. När vi kom ut va det ganska blåsigt, men vi tänkte inte så mycket mer på det, vi hade bestämt oss för att hyra cyklar. Vi börjar trampa på längs havet, och plötsligt börjar vi vingla pga vinden. Vi slutar cykla och sätter oss ett tag och kommer fram till att det nog blir bättre bara vi kommer iväg en bit från havet. Kinga försöker sätta sig på cykeln men plötsligt ligger hon på marken. Jag har ena foten i marken och den andra på trampan och försöker komma iväg, men det är så mycket motvind att trampan åker BAKÅT! jag har alltså cyklat baklänges, en bedrift om jag får säga det sj hahah. Men jag fastnar med foten och får lite panik, cykeln blåser och slår mot mig, till slut lyckas ja komma av och släpper den och då flyger den iväg flera meter. Jag förstår att det 'är nåt som är fel, men hinner inte göra så ycket förrän jag blåser in i ett träd, obs jag överdrifver inte en smula, håller fast vid det och lägger mig sedan på marken  och täcker huvudet. Försöker vända mig om mot kinga men får grus i ansiktet. Till slut kommer jag upp och folk går med täckte huvuden. Vi förstår absolut ingenting vad som precis har hänt, och leder cyklarna vidare en bit och passerar nedblåsta träd. När vi kommer till hotellet är BBC's huvudrubrik "the worst storm in a decade in northern spain and southern france, 15 people have died in Barcelona". Vad ska man säga, jag satt bara och gapade. En miljon (!!) människor va utan ström i dagar. Helt sjukt.. Men vi klarade oss med några blåmärken bara iaf, tack och lov. Sedan mätte stormen upp i orkanstyrka, omg..

Kom iaf tillbaka sent tisdags kväll, och sen dess har jag i stort sett bara gjort nödvändiga vuxensaker som att handla mat, städa, skicka 53546 mail om study abroad nästa år, joinat ett gym och skickat ytterligare mail om musikaktiviteter.
Så jag har börjat på gymmet nu, gick på aerobic igår och pilates idag.
Friskis och svettis, som va ungefär vad jag väntade mig, släng er i väggen säger ja bara haha.
This is SPARTA hahah ne men det här va väldigt jobbigt.
Pilatesen speciellt, snacka om att sträcka ut musklerna, jag har redan träningsvärk och det va typ 3 timmar sen...
Vi är små grupper också och ledaren drar i alla och asså jag ville skrika av smärta haha, men det kändes riktigt bra efteråt!

Inatt vaknade jag runt tre, och hörde inte tjejröster som ja brukar utan en en mansröst som skriker "GIMME DRUGS NOOOW!" hahaha ja kände direkt igen rösten, leighs kompis, som definitivt inte använder droger haha.
Han rumlade runt här och leigh försökte ta handom honm, jag låg kvar i sängen, det kändes som rätt beslut haha.
Men han gav inte upp, knackade på j's dörr och skrek att hon om någon (vilket är sant hahah) åtminstone borde ha weed.
Men hon blev sur för att han väckte henne och smällde igen dörren hahaha. Och ja det är fväldigt lyhört här om ni undrar hur ja kunde höra allt haha, vi hör tom varandras alarm ibland :P
Sen gav han ifrån sig en desperat förfrågan om nån åtminstone hade penicillin ahahahha.
TIill slut fick leigh iväg honom, jag hörde att han ramlade i trappan, men sen hörde ja en dörr stängas så jag gjorde inget åt saken haha.. Nu träffade ja den här killen precis, han kom hit och bad om ursäkt, och han  mindes såklart ingenting. Men nu till gräddet på moset: han va iklädd enbart boxer och en glittrig cowboyhatt HAHAHA fan jag skulle ha gått ut!
Hans rum är kvaddat, glas överallt, och hans mobil är borta.
Ibland älskar jag britter hahaha!

Kommentarer
Postat av: Jennica

Det där om stormen skulle Ingemar ha gillat haha. Låter spännande...

2009-01-31 @ 00:36:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback