you're not even on because you're gooone

Hey ho!

Har nån av er sett the boy in striped pyjamas? Jag rekommenderar den verkligen, men jag kan säga att jag va ganska förstörd efter slutscenen som va nåt utav det värsta jag sett. Av nån anledning hade jag prata om andra världskriget(som filmen handlar om) med kinga samma dag som jag såg den. Hon har ju uppenbarligen koppling till detta, hon har släkt som dött, släkt som ingen vet vart dom tog vägen, och hennes morföräldrar som överlevde gömde mat hela deras liv för att dom var så rädda. Det värsta va när hon sa att hon vet mer om hennes släkt från 1800-talet, genom släktforskning, än vad hon vet om dom som levde under andra världskriget och så är det för dom flesta. Ett svart hål i historien. Cirka 20 % av polens invånare dog. 20 procent! Och så finns det människor som säger att the holocaust är ÖVERDRIVEN. Senast med att säga nåt sånt i media var en brittisk biskop. Man mår ju lite illa.

Och nu till nåt helt annat, jag och amir brainstormade kring svensk hiphop, och vad många som jag inte hade tänkt på på länge! Feven, fattaru, ken, blues.. listan kan göras ganska lång faktiskt haha. Jag minns att jag älskade fevens hiphopens 10 budord och kunde hela den utantill och rappade den för heja och hennes syrra en gång HAHAH. Good times. Och fattaru's "mina hundar" hahahahahah...

Två gånger i mitt liv har jag fått  ryck och sagt "jag vill ha en cigg" även om jag absolut inte kan röka och inte tål cigarettrök haha. En gång va första natten i Bristol med klassen (ja va jättekass och vågade inte fråga själv haha) och andra gången va i lördags natt. Satt ute på trappan med kinga och drack vin och tittade upp mot himlen (hahah men jag gjorde faktiskt det) och hon rökte på cigaretten hon snott från george. Hon bara skrattade och ba yeah have fun, och jag lyckades faktiskt ta några bloss utan att må dåligt. Inget att va stolt över egentligen men lite kul va det. Gångerna jag har rökt kan fortfarande räknas på ena handens fingrar dock haha!

Igår va typ tråkigaste dagen i mitt liv för jag skulle plugga men procrastinatade hela tiden. Idag har gått lite i samma spår för att nu va jag verkligen tvungen att göra det jag skulle. Började dagen med att tvätta tre(!!) maskiner och då vet man ju att det kommer bli en bra dag hahah... Men, har varit väldigt fint väder idag! Tycker synd om er i sverige som fortfarande har snö fy fan, här är det vårväder :)

Just nu lyssnar jag på EMD's bidrag till melodifestivalen och gillar det haha.
Däremot gillar jag inte läget. Ffs vad är det här, jag har aldrig förstått mig på nån såhär lite.
Snart säger jag bara screw it.

Kommentarer
Postat av: vicky

det var JAG som frågade!!! hahaa :D

Postat av: vicky

det var JAG som frågade!!! hahaa :D

2009-03-02 @ 23:17:34
URL: http://vix.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback