a mother's journey

Ville tipsa er om den starkaste fotostoryn jag nånsin sett, A Mother's Journey, av Renee Beyer. Den följer cancersjuka Derek och hans mamma Cindy kämpa genom Dereks sjukdom. Fotografen är gästföreläsare här i New Paltz under två veckor, så har hört henne prata och det var väldigt intressant. Hon var dock inte alls som jag hade väntat mig, vilket var en liten besvikelse, men hennes jobb är fortfarande helt outstanding och borde ses av alla.
Här är några av fotografierna:







Vad ska man säga, jag ryser verkligen, och jag har haft olika sorters uppgifter relaterade till dom här fotografierna i olika journalistikklasser, så har väl kollat på alla 20 ungefär 20 gånger nu, men blir fortfarande illamående och tårögd varje gång. Hela utställningen finns online här:
http://www.sacbee.com/static/newsroom/swf/april07/mother/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback