la ritournelle

Sitter här och käkar lättsaltade potatischips och pretzels till middag. Har inte varit i bästa skick idag, och har fortfarande inte återhämtat mig helt fastän klockan är halv nio och om några timmar ska jag ut igen är det tänkt. Vad ska man säga, det är verkligen allt eller inget här haha. Men borde ju misstänkt att drinkar som kostar 20 spänn kanske inte nödvändigtvis leder till ett ljuvt uppvaknande.... Men hade en riktigt rolig fredagskväll! ......

... Och en trevlig morgon trots omständigheterna, för det var ganska fint väder ute och jag släpade med mig james ut ganska tidigt för att jag bara va tvungen att andas frisk luft. Vi gick till ett konditori här som jag aldrig varit på förut och jag lyckades äta en kaka haha. Det kändes stort. Sen promenerade vi runt i new paltz lite, kollade in rock against racism-festivalen som resten av dagen verkligen plågat mig då jag hörde ett konstant trumbeat dom tre timmarna jag låg i sängen och tittade i taket med hopp om att sova. Men fint initiativ. Sen gick vi till museet på campus, som har fotografier av andy warhol uppe för tillfället, vilket ledde till att det är typ 15 vakter på inte många kvadratmeter. Och såklart va det nån artnerd som tog sitt jobb på alltför stort allvar och hyshade mig när jag skrattade hysteriskt åt ett fotografi på en kvinna som hade en jättelång remsa med typ kuponger på ett mycket intressant ställe hahaha, SERIÖST, hur ska jag kunna kolla på det med ett straight face. Det är väl fan inte ens meningen. Ett annat stortartat konstverk var en golvmopp som slog i en tvskärm, alltså själva moppdelen på moppen var bunden till en rem som drog den upp och ner på tvn. Jag önskar att jag fattade vad grejen var med den, men det gör jag tyvärr fortfarande inte, men det va kul iaf.

Sen fattar jag inte varför jag ALDRIG kan hålla käft, utan måste absolut börja tjafsa med en douchebag på en bensinmack om huruvida jag var korkad eller inte som frågade indiern i kassan om han pratade arabiska...... hahahaha. Okej det var korkat, jag har ingen aning om hur jag tänkte eller varför jag ville veta. Så killen bakom mig i kön sa "are you fucking stupid?" och då jeflar tände jag till och jag tror jag drog den bästa repliken nånsin som svar på tal: Arabiska är faktiskt ett VÄLRDSSPRÅK!
Sen sa jag att jag tyckte han var en idiot osv, men ville bara visa hur diplomatisk jag blivit på senare dagar.

Hahaha som sagt, älskar mig själv ibland.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback