who knows where

Ah. What a feeling. Klockan är 01.01 och jag är klaaaaaar med min jävla screenplay. Kan inte säga att jag är jättenöjd med den, men den är klar och jag tror den duger. Om sju timmar ska den lämnas in, vilket betyder att jag ska vakna om sex och en halv timme. Nice. Men jag har insett att jag är som mest produktiv sent på kvällen, inpå natten och ubertidigt på morgonen - då inget annat kan distrahera mig. Och nu är jag inte ens trött, fick lite överskottsenergi tror jag. Så jag ska lyssna på tiger lou en stund, som äntligen finns uppe på spotify (tack jonas) och filosofera lite. Jag borde ta en dusch, inte lukta usch, stå högt i kurs och sånt men.... nej, haha. Man kan gå skabbig till en 8am-class, det är okej.

Jag älskar när engelsmän och amerikaner blir överväldigade när utlänningar pratar sina egna språk. Keith, en kompis från FN, hörde mig prata i webcam med familjen idag och sa att det enda han kunde snappa upp var "amerikan" och "toblerone." Hahaha, men ja min poäng med det var iaf att det suger lite att prata ze världsspråk som förstaspråk, för jag förstår att man blir lat då, när dom flesta man stöter på ändå förstår ens modersmål.

Men så till varför jag pratade om toblerone idag med mina päron. Seriöst, kristdemokrat Mats Odell, seriöst? Jag blir så jääävla arg. Att han säger att dom rödas politik är "tobleronepolitik" för att  trycka till sahlin för något som hände för cirka femton år sen och inte hade NÅT att göra med det han jämförde det med, I EN SERIÖS POLITISK DEBATT I FUCKING SVERIGE, gör mig så arg att jag sliter mitt hår. Det är ju rent ut sagt äckligt, speciellt eftersom han sen säger att han egentligen inte tycker att sahlin ska behöva förknippas med hela tobleroneaffären nåt mer. Men ändå säger han det. Det är liksom ungdomsförbundsfasoner och INTE okej av en MINISTER att säga nåt sånt, jag blir galen. Personangrepp som mer och mer liknar... amerikansk politik. Och det, det vill vi hålla oss borta från, okej?! Det är ju inte som om tobleroneaffären är nåt som är glömt, men ändå skulle han pressa ur varenda jävla droppe. Mycket, mycket lågt.

Och den kristna värdegrunden som han borde ha? HAHAHAHA.... vilket skämt.... Nej, Mats Odell borde få en fet käftsmäll (rim!!!).

Okej, med det säger jag nog tack och hej för mig för inatt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback