just don't feel obliged

I fredags åkte jag buss i 4.5 timmar. Först från new paltz till new york, där vi hade två föreläsningar i FN-huset och en i the US mission. Mycket intressant, skulle kunna skriva typ åtta inlägg om det, men är för trött just nu. Sen åkte vi tillbaka, och på bussen pratade jag med en jag aldrig pratat med förut om ikea och lingondricka haha, och när vi kommit fram till np hoppade jag direkt på en buss till new york states huvudstad, albany. Ska lista några höjdpunkter med helgen som spenderades där.

- en diskussion om jordens undergång med uteliggare

- Avatar i 3D på imaxbiograf. Det finns en anledning att den är hypad.

- Bussresan hem från bion. En liten asiatisk tjej börjar vrålspy, och hennes pojkvän hinner inte fram med en påse i tid så hon spyr ner hela sätet, sina jeans, samt golvet framför sig. Jag tyckte så himla synd om henne, så försökte att inte se äcklad ut, men så vänder sig en kvinna framför henne sig om och säger "WHAT THE FUCK?!!" hahaha. Dom kliver av bussen, och massor med folk kommer in och kommenterar hur golvet och sätet ser ut. En kille asgarvar och frågar mig och james, som satt närmast spyan haha, "was it the chinese girl?", vi svarar ja, och han säger "I KNEW IT" och fortsätter skratta hahaha, elakt, men kul.

- jag skrattade i sömnen TVÅ GÅNGER så att jag väckte båda mig sj och james. det jag skrattade åt var följande: jag drömde om en såndär skitdålig revy a la stefan och krister (eller söderkåkar, om nån råkat se det) och skämtet var att frun sa åt sin man att köpa grönsaker, men inga fler morötter, för det hade hon en massa. när han väl är i affären minns han bara att hon sa "morötter" så han köper en megastor morot hahahaha. japp, jag hittade alltså på det här skämtet i min dröm och skrattade HÖGT åt det hahhaha. jag är lite udda.

- på cafeet där vi åt frukost imorse frågade servitrisen om ingen skulle äta upp pickeln som låg på en tallrik, och när vi sa nej sa hon "can i have it then?" och tog den med handen och tuggade i sig. WTF hahahaha. samma servitris sa också "oh this girl has such a cute accent" till james när jag beställde vad jag skulle ha, som om jag inte hörde hahaha och jag mumlade "your mum has a cute accent" hahaha. hon fick inte mycket dricks.

Sen jag kom tillbaka hit har jag käkat pizza med kinga, gjort klart redigerandet som vår underbara lärare hade bestämt skulle vara klart senast idag SÖNDAG klockan sex. n00big deadline. sen har vi kollat family guy, och nu har jag fastnat framför youtubeklipp med mia och klaras imitationer av white trash, samt alla rickard palms tabbar. Nu ska jag studa lite inför den lååånga dagen imorrn och hoppas att vädret fortsätter vara relativt fint. Hörde att ni har en halvmeter snö där hemma? Myyyyyyys, haha!

Kommentarer
Postat av: vix

HAHA som den gangen jag skrattade i somnen hemma hos honey. det var kul <33

Postat av: Jennica

Drömmen. Hahaha. Du borde ju bli manusförfattare!

2010-02-23 @ 14:38:46
URL: http://jennica.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback