once again

Jag tror jag är lite arg idag, så ska lacka på ytterilgare ett ämne som jag inte tycker är så ytligt som det låter.
Okej, så en serie om anna hibbs, michaela forni och petra tungården ska lanseras på tv3 play, och ska basically följa deras liv som "jet-set profiler i sthlm" (uppenbarligen en lite halvt ironisk beskrivning). Jag tycker det verkar intressant och småroligt.

Läs här:
http://www.dagensmedia.se/nyheter/dig/article116406.ece

Men oj oj oj, vad det upprör folk. "Vem fan vill veta nåt om dom" och "bloggerska är inte en titel" osv osv osv. Jag tror det är jättemånga som vill veta nåt om dom. Jag blir så irriterad när folk inte kan unna andra framgång. Petra är chefredaktör på bubbleroom, som är både en tidning samt en webbsida som säljer kläder med mera. Nånting måste hon ju ändå gjort rätt. Michaela är moderedaktör på nöjesguiden, och har givit ut en bok. Folk får gärna tycka att det dom skriver om och jobbar med är ytligt skit, men att dom inte har ambitioner och har lagt ner tid på det dom gör är ju ren bullshit. Jag tror iaf inte att det är särskilt lätt att få igenom idéen om att starta bubbleroom, eller att ta sig in på nöjesguiden när man är knappt 20 år. Så skriver någon bitter person att det är att spotta på alla som utbildar sig att säga att de här tre tjejerna är förebilder och ambitiösa. Så känner verkigen inte jag iaf, även om jag till och med utbildar mig i ett område där dom är mina konkurrenter och definitivt har kommit miljontals mil längre än vad jag har. Jag tycker dom (okej jag vet inte så mycket om hibbs, men läser michaela och petra varje dag) är väldigt duktiga på det dom gör, och det är en stor skillnad på att utbilda sig till läkare (som någon som klagade använde som exempel) och att driva ett eget modemagasin. Men det är just för att det är mode och "krökliv" det handlar om som folk blir upprörda. Men jag tycker inte att det är mer ytligt att skriva om kläder och älska att gå ut och dansa och dricka med sina vänner än att jobba med att sälja glammiga bilar, de senaste teknikprylarna, eller svindyra lyxhus. Ändå är allt det mer respekterat än mode och skönhet. Enligt mig kan man inte göra någon skillnad på det. Inget av det bidrar varken mer eller mindre till en bättre, mindre kapitalistisk, eller mindre ytlig värld.

Den bästa kommentaren jag läste angående artikeln var iaf:

Hoppas det är okej att tycka om att röra sig i olika miljöer? Hoppas vi år 2010 har kommit så långt i vår syn på hur man ska vara som kvinna att man tycka om att läsa Dostojevskij i sin nyinköpta Acne-kofta.

Word.

Kommentarer
Postat av: tea

Jag håller med! Men jag hoppas att serien inte blir the hills-aktig, men party, drama och kärleksbråk, utan att den faktiskt visar att tjejerna har ambitioner/sliter hårt för att vara där de är. Vet inte heller mkt om Anna Hibbs, förutom att hon varit med i lyxfällan..Så jag har inte allt för höga tankar om henne. Men Michaela & Petra verkar ha fötterna på jorden. Jag hoppas de framställs på ett rättvist sätt bara.

2010-01-23 @ 15:07:24
Postat av: tea

hahahaha du måste bara kolla!!! http://www.youtube.com/watch?v=DDCK_3sdlcE



och jackies nya blogg (hon har lagt ut sjukt mkt skvaller om ph-deltagarna haha): http://www.nattstad.se/JackieFerm



puuuuss!

2010-01-26 @ 21:12:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback