people are shit

Nu tror jag att jag har sett allt nästan. Folk blir ARGA på kenza för att hon skrev i ett inlägg att alla har råd att skänka 10 kronor till haiti. Det är ju så att man baxnar. Jag tycker det är väldigt bra att hon flera gånger betonar hur viktigt det är, och förhoppningsvis når ut till många bland hennes 100 000 läsare som kanske inte hade gått in på rädda barnens hemsida eller liknande för att skänka. Och jag är tusen procent säker på att alla hennes läsare har råd att avvara 10 kronor. Haha, att diskussionen ens finns. "Sverige skänker ju redan en massa pengar, varför ska jag som privatperson göra det?" Ehm, för att det behövs mer och för att ett helt land genomgår en total katastrof?

Människor som inte vill hjälpa andra, och speciellt som argumenterar med människor som gör det och vill få med sig andra ÄCKLAR MIG.

Så va det ju val i år också ja... apropå att hjälpa andra... Snälla alla som inte är intresserade av politik, läs igenom partiernas huvudpunkter på hemsidorna, iaf bara rubrikerna, bara en sån snabbkoll kan ge er en överblick, och en magkänsla om var ni står. Om ni absolut inte vill eller orkar läsa alla - läs då iaf socialdemokraternas och moderaternas. Alla som kan måste verkligen rösta, det är en rättighet OCH en skyldighet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback